عضویت در خبرنامه

اطلاعات ضروری سفر به آنتالیا | ترکیه

آنتالیا از کوههای توروس با پوشش گیاهی از درختان کاج بسمت پایین جایی که دریای زلال و جوشان مديترانه قرار گرفته امتداد می یابد و به خط ساحلی نا منظم خلیج دور دست منتهی میگردد

یکی از بنادر وشهرهای مهم ترکیه ،آنتالیا است که به عنوان بهشت گردشگری توصیف می شود. آنتالیا٬ در مکانی طبیعی و زیبا واقع شده است. کوههای توروس پوشیده از درختان کاج دریای شفاف راکنار زده و به سواحل صخرهای زیبا وخلیج های پنهان شکل داده است. در این مناطق٬ مراکز تاریخی مهمی وجود دارد که زیستگاه و حوش و گیاهان مختلف است و در حال حاضر منطقه حفاظت شده به شمار می رود. آنتالیا می تواند تصویر کاملی از یک سفر خیال انگیز را بسازد.آنتالیا پایتخت توریستی ترکیه به شمار می رود و مردم مهمان نواز آن٬ همیشه آماده پذیرایی از گردشگران هستند. منطقه اصلی توریستی مدیترانه٬ منطقه زیبای آنتالیا است. طول ساحل های آنتالیا با در نظر گرفتن ناهمواریهایش 650 کیلومتر و طول مستقیمش 500 کیلومتر می باشد عمق دریا در بخش های غربی ساحل آنتالیا به خاطر شیب تند کوههای مشرف به این قسمت ها بیشتر می باشد

منطقه های اصلی توریستی آنتالیا

لارا

ضلع جنوبی آنتالیا که مهمترین بخش آن ساحلی شنی به طول ۱۲ کیلومتر است به منطقه لارا مشهور است. ساحل لارا دارای علامت پرچم آبی است، بدین معنی که آب های این منطقه برای شنا و بازی های آبی مناسبند. رستوران ها، هتل ها و انواع اماکن رفاهی آماده خدمت رسانی به گردشگرانی هستند که این بخش از ساحل آنتالیا را برای شنا و استراحت انتخاب می کنند. برای کسانی که ترجیح می دهند در طول زمان اقامت خود به مرکز شهر آنتالیا نزدیک بمانند لارا منطقه مناسبی است. مرکز خرید SheMall و مرکز خرید TerraCity که بزرگترین مرکز خرید آنتالیا نیز محسوب می شود در این منطقه واقع شده اند. به سادگی می توان از مرکز شهر آنتالیا به لارا رسید. همه روزه مینی بوس هایی کلِ ساحل لارا را تا انتهای بخش عمومی آن طی می کنند. ساحل شنی و آب های شفاف لارا نزدیک ترین منطقه از مناطق مشهور آنتالیا به مرکز این شهر است.

کِمر

کِمر در فاصله ۴۳ کیلومتری و در ضلع جنوب غربی آنتالیا و در نزدیکی کوه های توروس واقع شده است. جمعیت کِمر در خوش بینانه ترین حالت به ۱۰٫۰۰۰ نفر می رسد و طول سواحل آن ۵۲ کیلومتر است. اصلی ترین جاذبه گردشگری این منطقه، طبیعت فوق العاده آن است. به هم رسیدن دریا، جنگل و کوه در این منطقه، محیطی دلنشین ایجاد کرده است. بسیاری از اقامتگاه های لوکس آنتالیا در این منطقه ساخته شده است.

بِلک

بی شک برای گردشگرانی که دوست دارند بهترین نقاط دنیا را تجربه کنند، منطقه بِلک مانند بهشتی است که در سواحل دریای مدیترانه واقع شده است. بِلک در ۳۰ کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است. تمامی چیزهایی که برای سفری کامل به آن نیاز دارید در این منطقه تدارک دیده شده است. اقامتگاه های لوکس با تمامی امکانات رفاهی، چندین و چند زمین گلف، سواحل زیبا و آب های شفاف مدیترانه. بِلک یکی از پدیده های صنعت گردشگری ترکیه محسوب می شود.

سیده

برای رسیدن به سیده باید ۶۸ کیلومتر در جاده آنتالیا به سمت آلانیا و بعد از آن چند کیلومتری به سمت جنوب رفت. این شبه جزیره تاریخی دقیقاً در کنار سواحل دریای مدیترانه واقع شده است. بخش قابل توجهی از هتل های ساحلی آنتالیا در این منطقه قرار دارند. شاید بسیاری از گردشگران ترجیح دهند در یکی از بخش های دیگر آنتالیا اقامت داشته باشند، اما بازدید از این شهر تاریخی به همه گردشگران توصیه می شود.

مراکز خرید :

مراکز خرید در انتالیا در سه نقطه متمرکز شده ، در مرکز شهرودر خیابانهای گولوک میتوانیدلباسهایی باقیمت مناسب بخرید،دردوخیابان آتاتورک و ایشیک لار مارکهای معروف ترکی و بوتیکهای خوب شهر قراردارد. در آنتالیا دو مرکز خرید بزرگ هم وجوددارد که یکی از این مراکز خرید در غرب آنتالیا در ابتدای منطقه کونی آلتی قرار دارد بنام میکروس که درسال 2001 افتتاح شده وجزو بهترین مراکز خرید ترکیه می باشد. دراین مرکز خرید حدود 110 مغازه ی مختلف در 3طبقه قرارگرفته اندکه برندهای غیرترک را به فروش می رسانند.دراین مرکزخرید سینماهای چندبعدی,هایپرمارکت,رستوران و پارکینگ بزرگی هم وجود دارد.

مرکز خرید دپو هم که درحدود 80 مغازه و 15 سالن غذاخوری ونیز یک پیست اسکیت دارد؛درمرکز منطقه هاوالانی ودر بخش شرقی آنتالیا قرارگرفته وتنها یک ایستگاه تاکسی تا فرودگاه فاصله دارد.در این مرکزخرید شما میتوانید اجناس مارک دار را باقیمتی بسیارپایین ومناسب خریداری کنید.

Migros Net

اینجا یکی از فروشگاههای زنجیره ای بین المللی سوئیسی است که در ترکیه بخوبی فعالیت میکند. این مجموعه بالغ بر 470 فروشگاه در ترکیه دارد، و مکانی برای برندهای بین المللی، محصولات کامپیوتری، عطرجات، کفش و البسه و بسیاری از محصولات دیگر میباشد.

market-antalya

بازدید بازار اصلی آنتالیا نیز توصیه میشود. این بازار سر پوشیده است و شامل محصولات متنوعی؛ چون صنایع دستی، انواع جواهر آلات، خوراکهای ترکی، سوغاتیهای ویژه ترکیه مثل حلوا، باقلوا، چای سیب، شیره کاج، ادویه جات و ... است. همچنین شما اینجا میتوانید بسیاری از فروشگاههای کفش و البسه از جمله کالاهای چرمی ترکیه را بیابید. خیاطهای محلی انواع تعمیرات را میپذیرند. در این بازار همچنین کفشها و لباسهای دست دوخت با کیفیتی عالی ارائه میشود.

پارک ها در آنتالیا

•پارک کوههای المپوس بیگ

•پارک ملی کویرولوکائیون

•پارک ملی گوللوک داغی

•پارک ملی غار آلتین بشیک

شهر قدیمی در مرکز آنتالیا

کاله ایچی به شهر قدیمی آنتالیا معروف است که توسط رومی ها بنا گردید و با دیوارهای بلند که به دریا ختم شده محاصره و تحت حفاظت بوده است.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

بندر قدیم آنتالیا

بندر قدیم آنتالیا در گذشته یک خلیج کوچک بوده که دور آن قلعه بوده و در دوران سلجوقیان ساخته شده. این بندر امروزه به عنوان گردشگاه از آن استفاده میشود و فقط لنگرگاه قایقهای تفریحی است. خانه های قلعه امروزه بدون تغییر بازسازی شده و باعناوین مراکز تفریحی و پانسیون در خدمت جهانگردان قرار دارد.

برج ساعت

در گذشته 80 برج در دور شهر آنتالیا قرار داشته که اکنون از همه آنها فقط یک برج ساعت مانده میدان کاله کاپیسی بعنوان سمبل صلابت و پایداری جای خود را در این شهر قدیمی حفظ کرده است.

Yiyli Minare(ییولی مناره)

در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد مناره مسجد اعظمی است که سلطان سلجوقی علاءالدین کیقباد در سال 1230 از کلیسا به مسجد تبدیل کرده است. مناره شیار دار در اولین نگاه مانند یک بنای یادگاری چشم نواز است و به عوان سمبل شهر نیز می توان آن را قبول کرد. کف این مناره که از بنای مسجد جدا بوده و بلافاصله در کنار مسجد در میدان کاله کاپی سی ساخته شده به شکل مربع سنگفرش شده است. به این دلیل که بدنه اش از آجر و به شکل قاچ قاچ بوده ، همچنین از هشت عدد نیم استوانه ساخته شده است به ییولی مناره مشهور شده است. تنه ضخیم مناره در سایه این شیارها صاحب بنایی بسیار زیبا می باشد. بدنه مناره مزین به آجرهایی سرخ با چین هایی فیروزه ای می باشد.

Kesilk Minare (کسیک مناره)

این اثر در واقع نمایانگر تاریخ کهن شهر که زمان رومی ها ، بیزانس ، سلجوقیان ، عثمانی ها تا به امروز را شامل میشود ، می باشد. در قرن پنجم میلادی از طرف بیزانس به نام مریم مقدس و به عنوان کلیسای Byzantine ساخته شد و در زمان بایزدید دوم از طرف شاهزاده کورکوت تبدیل به مسجد شده است.

Hadrianus Gate (دروازه هادریان)

یکی از آثار به جای مانده از زمان رومیان دروازه هادریان است. این دروازه شامل دیوار بلندی می باشد که قسمتی از آن به عنوان موج شکن بوده و شهر را از طوفانهای سهمگین حفظ می‌کرده است. دروازه هادریان در سال 1960 مرمت شده.

موزه آنتالیا

اولین موزه آنتالیا در سال 1922 با جمع آوری آثار تاریخی از گوشه و کنار آنتالیا در مسجد علاء الدین تشکیل شد و با انتقال این اثرها به ییولی مناره و کلیه اش (دارالفنون) در سال 1937 برای بازدید عموم حاضر شد و در سال 1972 در بنای فعلی اش شروع به فعالیت نمود. این موزه در سال 1988 برنده جایزه ویژه شورای عالی اروپا شد. این موزه از 13 سالن نمایش، بخش کودکان و حیاط نمایش تشکیل شده و آثار تاریخی منطقه با توجه به دوره های تاریخی در این مکان به نمایش درآمده است

Altinbesik Dudensu Cave (غار آلتین بشیک)

این غار در شهر ابرادی قرار دارد. در این غار 2 دریاچه زیر زمینی قرار دارد که طول یکی از آنها 125 متر است. این غار یکی از بزرگترین و مهمترین غارهای ترکیه است. دریاچه ها و مجموعه سنگی زیبای موجود در داخل غار همگی از جنس سنگ تراورتن (سنگ آهک سفید) هستند.

Damlatas Cave (غار داملاتاش)

شناخته شده ترین و در دسترس ترین غاری که می توان از آنتالیا به آن رسید غار داملاتاش است. در این غار دیوارهای سنگی به طرز خارق العاده ای در طول زمان تغییر شکل یافته اند. دیدن مناظر خارق العاده طبیعی و سنگهای تغییر شکل یافته باعث شده امروزه گردشگران از این غار دیدن کنند.

Karain Cave (غار کارائینی)

از جمله قدیمی ترین مکانهای سکونت انسانها در کشور ترکیه می باشد. این مکان دارای یک ورودی مجزا است که با نور خورشید روشن می شود که در ادامه به 3 تالار بهم پیوسته منتهی می گردد. در داخل موزه کوچک که در کنار درب ورودی این غار قرار دارد برخی از آثار باستانی که قدمت آنها به 000/160 سال قبل از میلاد مسیح می رسد وجود دارد. ویرانه های شهر ترسوس با قرار گرفتن در بلندای یک فلات 1050 متری در ناحیه غربی کوهستان گوللوک از جمله نقاط دیدنی دیگر این منطقه است

تصاویر

04048000874.jpg 2306-ayt.jpg 677-ayyt.jpg 04077_1800.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text