عضویت در خبرنامه

بازار شناور بانکوک | بخش دوم

با نگاه کردن به تصاویر خارق العاده بازار شناور بانکوک زیبایی ها وشگفتی های منحصر به فرد زیادی را میبینید . زیبایی هایی از قبیل قایق های متعدد با انواع و اقسام سبزیجات و میوه های رنگی رنگی وتازه و اغذیه فروشی های واقع در حاشیه آب که خوشمزه ترین غذاها را سرو می کنند.

در سفر به شهر بانکوک ، گردشگران با توجه به محل اقامت خود وسهولت دسترسی آنها به این نوع بازارها ،یکی را انتخاب می کنند. در بخش اول با سه بازار آشنا شدید، در ادامه به معرفی بقیه بازارهای این شهر می پردازیم.

بازار شناور آمفاوا (Amphawa)

آمفاوا بازاری است در نزدیکی شهر بانکوک که در مقایسه با دامنوئن سادوک با اصالت تر و کوچک تر است. فاصله این بازار تا شهر بانکوک۵۰ کیلومتر بوده و اکثر بازدید کنندگان اهالی بانکوک هستند.

با مشاهده حاشیه رود می توانید غرفه هایی از جنس چوب که متعلق به زمان گذشته می باشد را ببینید .این غرفه ها دارای بستنی و شیرینی جات و غذاهای حاضری است .یکی از جذابیت های این بازار معابد و موزه های خارق العاده ای است که در دل یک درخت واقع شده و با بازدید از این مکان مذهبی زیبا ، خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

بیشتر گردشگران مجذوب فروشندگانی که روی آب هستند و در قایق خود بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دریایی را سرو می کنند، می شوند. نشستن روی نیمکت های چوبی و خرید این نوع غذا از قایق ، باب پسند همگان نیست. برای حل این مشکل ،با کمی فاصله گرفتن از این قایق ها میتوانید غذاهای رستوران های مجاور را امتحان کنید. بالا بودن تعداد اغذیه فروشی های کنار رود نیز باعث شده خیابان های اطراف هم درگیر این بازار شوند.

بازار شناور بانگ نام پئونگ (Bang Nam pheung )

بانگ نام پئونگ در خمیدگی رود Chao Phraya یا ریه سبز بانکوک که مکانی است دست نخورده و بسیار سرسبز واقع شده است. نام این بازار را می توان کنار رود گذاشت تا بازار شناور.

در این بازار به جز تعدادی قایق که در کنار رود هستند بقیه اغذیه فروشان و دستفروشان به صورت زمینی به فعالیت خود ادامه می دهند . از لحاظ موقعیت مکانی فاصله این بازار تا شرق بانکوک فقط چند کیلومتراست اما با توجه به عدم دسترسی آسان بازدیدکنندگان این بازار بسیار خلوت و کم تردد می باشد.

بانگ نام پئونگ به دلیل عرض کم رود در منطقه ،ازنظر وسعت زیاد بزرگ نیست و تعدادی محدودی قایق ( حداکثر ۶ عدد) برای آماده و سرو غذاها وجود دارند. اما برای علاقه مندان به سبک زندگی روستایی بسیار مناسب و جذاب می باشد. این بازار در مقاسیه با بقیه بازارها با اصالت تر و قدیمی تر است وبعد از بازار آمفاوا و دامنوئن سادوک رتبه سوم شهرت را در بازارهای شناور بانکوک دارد.

محصولات این بازار محلی غذاهای دلچسب و شیرینی های خوشمزه مخصوص بانکوک است.

بازار شناور تالینگ چان (Taling Chan )

فاصله تالینگ چان تا بانکوک ۱۲ کیلومتر بوده و نسبت به بقیه بازارهای شناور بانکوک پر تردد و شناخته شده نیست .ولی با این حال دسترسی به آن آسان بوده و با هر توری که به بانکوک سفر کردید ، می توانید به راحتی از این بازار دیدن کنید . بهترین و با صرفه ترین راه استفاده از مترو (ایستگاه wong wian yai) است و ادامه راه را با تاکسی طی کنید.

توصیه ما به شما که به بانکوک سفر می کنید ،خوردن حداقل یکبار غذا و شیرینی مخصوص این شهر است .

ساعت کاری تالینگ چان ۸ تا ۱۷ روزهای یکشنبه و سه شنبه است.

تصاویر

00000oating-markets-in-bangkok.jpg T00000girl_food.jpg flo0000ket.jpg best-flo0000ating-market.jpg 00000Floating-Market-ArdorAsia.jpg Pasar-Terapung-00000114050230.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text