عضویت در خبرنامه

بازار های چیانگ مای | ارزان سرای تایلند

اگر به تایلند سفر کردید ، این بازار را از دست ندهید

بازار های محلی چیانگ مای ، تایلند

برای کسانی که با شهر های تایلند آشنایی ندارند ، بازار چیانگ مای ، یکی از شهر های شمالی کشور تایلند است و بین توریست ها طرفداران بی شماری دارد ، فرودگاه ملی چیانگ مای در این شهر قراردارد ، سالیه بالای 2 میلیون مسافر و توریست از این شهر دیدنی بازدید می کنند . اگر به این شهر سفر کردین ، اولین چیزی که نگاه شمارا تسخیر می کند فرودگاه چیانگ مای است که بین پر جمعیت ترین فرودگاه های تایلند رتبه چهارم را از آن خود کرده است .

یکی از جاذبه های توریستی این شهر شمالی ، بازار های دیدنی آن است وقتی شما در چیانگ مای هستید بازدید از بازار ها جزو اولویت کار هایی است که باید انجام دهید ، رنگ های متفاوت اجناس ، قیمت پایین و غذا های فوق خوشمزه این بازار از جاذبه های دیدنی این بازار است و همین امر باعث شده است که این بازار همواره شلوغ باشد و از دلایل دیگر شلوغی این بازار هوای بی نهایت خوب و همیشه خنک و بهاری طور این شهر شمالیست . هوا به قدری خوب است که ناخودآگاه مردم خونه هایشان را ترک کرده و به سوی بازار می روند . حتی زمانی که توریست زیادی در این شهر نیست دلیل نمیشود فکر کنید که بازار خلوت است ، برعکس بازار به قدری شلوغ است که به سختی خودتان را از بین جمعیت جلو می برید . با ما باشید تا با دو تا از معروف ترین و دیدنی ترین بازار های محلی شهر چیانگ مای آشنا شوید :

@val3

یک شنبه شب های چیانگ مای

بخش قدیمی شهر دارای دو تا بازاره که یکی از آن ها بازار یک شنبه شب ها نامیده می شود ، این بازار بین مردمان شهر و مسافران همیشگی تایلند محبوبیت خاصی دارد و توصیه ریماگشت به مسافران جدید تایلند این است زمان سفر به چیانگ مای ، بازار یک شنبه شب ها را از دست ندهید . این بازار مملو از چراغ های رنگی رنگی است که ویو و منظره ای دیدنی به این بازار داده است این بازار در خیابان راچادامنوئن است که مربوط به قسمت قدیمی شهر می باشد ولی به لطف هجوم بی اندازه بازدیدکنندگان و دست فروشان و بساط هایی که کم کم از سر شب تا آخر شب به اواسط خیابان کشیده می شود این خیابان به پیاده روی یک شنبه ها تبدیل میشود . همان طور که ذکر کردیم ، این بازار فقط در یک شنبه شب ها باز است و به دلیل شلوغی بی اندازه چیانگ مای ، هیچ اتوموبیلی در این شب در این خیابان رفت و آمد نمی کند و فقط عابران پیاده مجاز به رفت و آمد در این بازار هستند . این بازار متناسب با سلایق افرادی است که به دنبال خرید نیستند فقط قصد خرید سوغاتی و یا هدیه ای به یادگار از شهر چیانگ مای هستند ، علاوه بر سوغاتی ، انواع خوراکی های دست ساز مانند اسنک و ... در این بازار به فروش می رسد . ( مثل خیابان سی تیر و یا خیابان هفت حوض خودمون )

@val3

بازار دوم چیانگ مای ، سومفت تایلند

به بازار سبزی جات و تره بار چیانگ مای خوش آمدید! این بازار در شمال تاپایی گیت قراردارد این بازار که در یک کوچه سرپوشیده واقع شده است دست کم به یک کلاس آشپزی تایلندی تبدیل شده است ، در این بازار دسته ای از مردم را می بینید که دور گروهی فروشنده جمع شده و به توضیحات فروشندگان در مورد خواص و فواید گیاهان دارویی گوش میدهند ، همان طور که شما خرید میکنید ، مثلا همان طور که سبزی خاصی را می خرید طرز تهیه غذا با آن سبزی را هم آموزش ببینید ، کسانی که در این بازار آموزش می دهند همان کسانی هستند که در کلاس های آشپزی تایلندی شرکت کرده اند ، یکی از جاذبه های تماشایی این بازار دیدن و مزه کردن میوه ها و سبزیجاتی است که به عمر خود ندیده اید ، انواع سبزیجات خرد شده و پاک شده و میوه های بریده شده و بسته بندی شده به فروش می رسد .

@val3

تصاویر

bang1.jpg bang2.jpg bang3.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text