عضویت در خبرنامه

بانکوک و پوکت - بخش اول

پیش از دهه ۱۷۸۰ میلادی، حومه بانكوك شامل قلمروهای كوچك شاهزادگان و پادشاهانی بدون مسند رسمی بود. بانكوك در آغاز و در دوران سلسله پادشاهی آیوتایا، ۱۳۵۰ تا ۱۷۶۷ میلادی، جامعه‌ای كوچك از تجار را در كرانه غربی رودخانه چائوفرایا تشكیل می‌داد. درباره نام این شهر برخی آنرا تركیب بنگ ماكوك می‌دانند، بنگ در زبان تایلندی مركزی به شهرهای كوچكی كه در مرز رودخانه بنا شده‌اند، اطلاق می‌شود و ماكوك به گیاه الائوكارپوس هیگروفیلوس با میوه‌ای شبیه زیتون گفته می‌شود. برخی دیگر نیز نام بانكوك را آمده از بنگ كوه می‌شمارند، كوه به معنی جزیره است، و می‌توانسته دلالت بر رودخانه‌ها و كانال‌های آبی بسیاری كه اطراف بانكوك را فراگرفته‌اند، دلالت كند.

پس از سقوط سلسله آیوتایا به دست پادشاهان برمه در ۱۷۶۷، سلطان جدید، تاكسین، منطقه‌ای در كرانه غربی رود چائوفریا را به پایتختی برگزید كه بعدها تونبوری نام گرفت. با پایان حكومت تاكسین در ۱۷۸۲، پادشاه بودا یودفا چولالوكه پایتخت خود را بر كرانه شرقی رود چائوفریا و بانكوك امروزی قرارداد و بدان نام تشریفاتی كرونگ تپ ماها ناخون به معنی شهر فرشتگان را اطلاق كرد. وی همچنین سل

جاذبه های توریستی و گردشگری بانکوک

بزرگترین باغ وحش آزاد تایلند با مساحت ۲۰۰۰ کیلومترمربع در خارج از شهر بانکوک قرار دارد. این مکان دارای دو بخش اصلی است: یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگری پارک آبی که گونه های متعددی از حیوانات دریایی در آن وجود دارند. در این پارک وحش آزاد، گردشگران به دنیای حیوانات کمیاب نزدیک شده و تغذیه شیر و ببر را از نزدیک می بینند.

اصلی ترین جاذبه این باغ وحش، محوطه ای است که در سال ۱۹۸۸ ایجاد شده و در آن می توان حیوانات وحشی را در زیستگاه طبیعی خود دید. مسیر بازدید از این محل ۸ کیلومتر بوده و ۴۵ دقیقه به طول می انجامد. هیجان انگیز ترین بخش بازدید از دنیای وحش زمانی است که گردشگران وارد جنگلی گرمسیری می شوند که در آن تمساح های گرسنه و گوریل ها منتظر آنها هستند.

در بخش دیگری از این پارک نمایش بوکس میمون ها اجرا می شود که کم از شهرت بوکس تایلندی ندارد! در پارک آبی این باغ وحش نیز، دلفین ها که باهوشترین حیوانات دریایی خوانده می شوند، نمایش هایی را با توپ اجرا کرده ،آواز خوانده، گردشگران را بوسیده یا با آنها دست می دهند.

کاخ پادشاهی :

یکی از مکان هایی که هر گردشگری در تایلند از آن بازدید می کند

مراکز خرید بانکوک

Siam square

این منطقه یکی از مراکز خرید عمده در بانکوک می باشد که بسیار مورد علاقه گردشگران و اهالی بانکوک می باشد بخصوص جوانان آگاه به مد دختران و پسران تایلندی و به طور کلی کلیه کسانی که پیرو مد و لباس می باشند.این منطقه از دهه 60 میلادی شروع به رشد نمود مخصوصا از زمانی که دانشگاه Chulalongkorn بخشی از زمینهای آن را برای توسعه دانشگاه خریداری نمود.

از آن زمان به بعد این منطقه شروع به گسترش نمود و فروشگاهها و رستورانهای بسیار متعددی در این منطقه شروع به گسترش نمودند.

توسعه اصلی این منطقه به طور کلی به علت وجود دانشجویان و طیف های مختلف مردمی بود که در این منطقه رفت و آمد داشتند و باعث پیشرفت روزافزون این منطقه گردید به طوریکه امروزه به یکی از یزرگترین مراکز خرید در بانکوک تبدیل گردیده است که روزانه هزاران نفر از آن بازدید می کنند.

از بخشهای دیگر در این ناحیه می توان به Ratchadamri & Ratchaprasong اشاره کرد که مرکز هتلهای 5 ستاره و فروشگاههای مد مشهور با مارکهای معتبر جهانی می باشد که هر کدام دارای شعبه ای در آن می باشند.

مهم ترین قسمت در منطقه سیام Central World Plaza می باشد که مرکز

فروشگاههای زنجیره ای و معتبر

یکی از مناطقی که به عمده فروشی و قیمت های بسیار ارزان شهرت دارد، بازار پرتونم Pratunam است که در مرکز شهر قراردارد، از صبح تا بعدازظهر باز است و کوچه های باریک آن مملو از مغازه های لباس فروشی است که در آن می توانید با خرید دو یا سه قطعه جنس، از قیمت عمده فروشی برخوردارشوید. در نزدیکی این بازار، سه فروشگاه بزرگ پتونم سیتی کامپلکس Pratunam City Complex و پلتینیوم Platinium و پرتونم سنترPratunam Center قرار دارند که تقریبا دارای اجناس و قیمت های مشابه با بازار هستند. در مجاورت پلتینیوم، فروشگاه لوازم کامپیوتری پن تیپ Pantip Plaza واقع شده که مرکز اصلی خرید این گونه لوازم در بانکوک به شمار می رود.

سیام اسکوئر Siam Square دیگر منطقه اصلی برای خرید دربانکوک است که در خیابان راما یکم قرار گرفته است وفروشگاه های اطراف آن شامل سیام سنترSiam Center، سیام دیسکاوریsiam Discovery، سیام پاراگون Siam Paragon ،ام.بی.کی MBK و توکیو Tokyo می شوند. اجناس این فروشگاه ها قیمت بالاتری نسبت به منطقه پرتونم دارند و تنها درام.بی.کی است که می توانید قیمت های ارزان تر هم پیدا کنید.

ام.بی.کیMBK که مخفف نام Mahbo

رستوران های بانکوک

رستوران پردیس

اینجا یک رستوران ایرانی است که طرفداران خاص خود را دارد. منو شامل انواع خوراکهای لذیذ ایرانی میباشد.

نشانی: Rama IV, Siphaya, Bangrak

تلفن: 00606626371008

رستوران نور

رستوران ایرانی نور در سال 2002 افتتاح گردید و در همان بدو افتتاح به عنوان تنها رستوران ایرانی با کیفیتی در سطح بین الملل مطرح و روزنامه های تایلندی، از جمله روزنامه Nation، نیز به تمجید از این رستوران پرداخته و آنرا مورد تایید قرار داده اند. به مرور با تغییرات جدید به عمل آمده، این رستوران به محل پذیرایی هموطنان و توریستهای دیگر کشورها نیز تبدیل شده است.

نشانی: Petonam

تلفن: 00606626539093

Buddy

منو شامل خوراکهای تایلندی است. ساعت کار: 24 ساعته قیمت: تمامی خوراکهای منوی اصلی از 2 دلار تا 10 دلار است. نشانی: Banglampoo, Banglamphu & Khao San Road تلفن: 006026294477

Cabbages

منو شامل خوراکهای آسیایی و تایلندی است. توجه داشته باشید که رزرو میز قبل از مراجعت ضروری است. ساعت کار: هر روز از 11:00 تا 22:00 باز است. قیمت: همه خوراکها بین 2 تا 5 دلار است.

نشانی: Ratchadamri, Sathorn & Sukhumvit Area

تلفن: 0060222

تاریخچه پوکت

شهر پوکت پیش از میلاد مسیح کشف شده و بطلمیوس، جغرافیدان یونانی، در قرن سوم پس از میلاد به آن اشاره کرده است. پوکت همواره به دلیل منابع غنی خود مورد توجه تاجران و سیاحان سراسر دنیا بوده است. زمانی که گردشگری تایلند نخستین بار مطرح شد، پوکت از اولین نقاط این کشور بود که با طبیعت زیبای خود گردشگران را جذب کرد. پوکت بزرگترین جزیره‌ی تایلند است که در اقیانوس هند و در ۸۶۷ کیلومتری بانکوک قرار دارد. این جزیره که شهرت و ثروت خود را در ۵ قرن گذشته از طریق استخراج قلع به دست آورده، اکنون تبدیل به قطب گردشگری مهمی در تایلند شده که با سواحل زیبای خود بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

با وجود این که از اوایل دهه‌ی ۸۰، گردشگران اصلی‌ترین منبع درآمد سواحل غربی این جزیره هستند، ولی در عین حال کشاورزی، صید ماهی و میگو و همچنین صید مروارید کماکان از مهم‌ترین مشاغل مردم این جزیره به شمار می‌آیند.

پوکت به مروارید دریای آندامان معروف است و آن را با سواحل زیبا و آب‌های شفافش هم می‌شناسند. اين جزيره‌ی بزرگ، با اين كه مانند يك شهر كوچك است، اما ادعاي سهم بزرگي از درياها را دارد. گردشگرانی كه به

موقعیت جغرافیایی پوکت

استان پوکت یا فوکت یکی از استانهای کشور تایلند است. مساحت آن 543 کیلومترمربع می‌باشد. جمعیت این استان در سال ۲۰۰۰ بالغ بر ۳۲۱۰۰۰ نفر برآورد شده است .

استان پوکت نظر تقسیمات کشوری بخشی از ناحیه جنوب تایلند به حساب می آید. مرکز این استان شهر پوکت است

آب وهوای پوکت

پوکت دارای آب و هوای گرم موسمی است. بیشتر مواقع سال خصوصا در ماههای مه، سپتامبر و اکتبر هوا گرم و مرطوب است . در پوکت شما می توانید از یک هوای گرم استوایی کمال لذت را ببرید .

موقعیت جغرافیایی پوکت

استان پوکت یا فوکت یکی از استانهای کشور تایلند است. مساحت آن 543 کیلومترمربع می‌باشد. جمعیت این استان در سال ۲۰۰۰ بالغ بر ۳۲۱۰۰۰ نفر برآورد شده است .

استان پوکت نظر تقسیمات کشوری بخشی از ناحیه جنوب تایلند به حساب می آید. مرکز این استان شهر پوکت است.

آب وهوای پوکت :

پوکت دارای آب و هوای گرم موسمی است. بیشتر مواقع سال خصوصا در ماههای مه، سپتامبر و اکتبر هوا گرم و مرطوب است . در پوکت شما می توانید از یک هوای گرم استوایی کمال لذت را ببرید .

اماکن دیدنی وجذابیتهای پوکت :

شهر توریستی پوکت سال ها پیش از میلاد مسیح کشف شده بطلمیوس (جغرافیدان یونانی) در قرن سوم میلادی در مورد این شهر مطالبی را عنوان کرده است. پوکت بزرگترین جزیره تایلند است که در اقیانوس هند و در ۸۶۷ کیلومتری بانکوک قرار دارد .

شهر ساحلی پوکت که بنام مروارید دریای آندامان نیز شناخته شده است، یکی از دیدنیترین سواحل تایلند بشمار آمده که بیشترین شهرتش را مدیون سواحل زیبا و غواصی در آب های گرم و زلال خود می داند. بیشترین قسمت این شهر توریستی را جنگل های سرسبز و پر از درخت پوشانیده و از شمال تا جنوبش را رشته کوههای درنوردیده اند.

توضيح فارسي : آژانس هواپیمایی ریما گشت|تور تایلند|برگزار کننده تخصصی

تور تایلند با پرواز عمان ایر | تور بانکوک پاتایا

اطلاعیه:پرواز ایر باس 300-600 قشم بانکوک به صورت چارتر هفتگی در اختیار آژانس هواپیمایی دیما گشت می باشد.

----------------------------------------------

تورهای|تابستان|94

---------------------------------------------

نام هتل دو تخته

هر نفر

Andakira Phuket 000/890/4

000/190/5

Duangjitt Resort Phuket 000/050/5

000/290/5

Millennium Resort Patong 000/290/5

000/590/5

Kalima Resort & Spa Phuket 000/450/5

000/750/5

Novotel Phuket Resort 000/450/5

000/750/5

Thavorn Beach Village 000/900/5

000/290/6

Le Meridien Phuket 000/090/7

000/650/7

توضيحات :

1- پرواز بصورت چارتر و غير قابل استرداد مي باشد .

2- کميسيون کودک با تخت نصف بزرگسال و به کودک بدون تخت و زیر 2 سال کميسيون تعلق نمي گيرد .

3- نرخ کودک زیر 2 سال 200000 تومان می باشد.

4- مسافرمدارک لازم جهت اخذ ویزا :اصل پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار ، یک قطعه عکس رنگي 3*4 زمينه سفيد ، کپي از صفحه اول و دوم شناسنامه ، مشخصات فردی شامل ( آدرس ، تلفن منزل و محل کار ، تلفن همراه و شغل مسافر)

5- صدور بيمه برای افراد بالای 55 سال اجباری و هزینه آن بر اساس سن دقيق مسافر اعلام و به قيمت های فوق اضافه مي گردد .

6- مسئوليت کنترل پاسپورت بعهده آژانس ثبت نام کننده مي باشد و آژانس ریما گشت هيچگونه مسئوليتي در قبال ممنوعيت خروج از کشور مسافر ندارد .

____________________________________________

تصاویر

bankok 1.jpg bankok 2.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text