عضویت در خبرنامه

برج الخلیفه | دبی

دبی شهر عجیب ترین سازه ها و ساختمان های بلند دنیاست ... یکی از دلایل جذابیت این شهر مدرن همین سازه ها و ساختمان ها می باشد .

شهر دبی پر ازپروژه های عظیم و سازه های عجیب است، به همین دلیل در سفر به دبی انتظاردیدن ساختمان های دوار ، جزیره ساخته انسان ، هتل ۷ ستاره و بلندترین برج جهان(برج الخلیفه)را داشته باشید . این سازه ها و ساختمان های مدرن باعث جذابیت و محبوبیت بین توریست ها و گردشگران شده است ، که یکی از آنها برج الخلیفه است که یکی از شاهکار های قرن ۲۱ است.

Al Khalifa Dubai | برج الخلیفه

ساخت این برج از سال ۲۰۰۴ شروع شد یعنی در حدود ۱۱ سال پیش ودر سال ۲۰۱۰ به پایان رسید.و شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در روز افتتاحییه این برج را به بهره برداری رساند،و این برج را بنام رئیس جمهور امارات متحده عربی، خلیفه بن زاید برج الخلیفه) نامیدند. (

برج الخلیفه شامل ۹ هتل،۳ هکتار پارک، ۱۹ برج مسکونی، ۳۰ هزار خانه ، دبی مال (بزرگترین مرکز خرید دبی) و ۱۲ هکتار دریاچه مصنوعی است. هدف اصلی دولت از ساختن این برج رونق اقتصادی علاوه بر نفت بود که این برج به یکی از مناطق توریستی دبی تبدیل شود، که در این امر بسیار موفق بوده است.

صاحب و توسعه دهنه این برج شرکت عمار و طراح آن شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز و مریل است که در ساخت آن ترکیبی از معماری اسلام و صحرا به کار رفته است و در ساخت ان از گل صحرایی(هیمنوکالیس) الهام گرفته شده است.

Al Khalifa Dubai | برج الخلیفه

این برج ۸۲۹ متر ارتفاع دارد که رکورد بلندترین برج در جهان است. این برج 3 برابر بلندتر از برج ایفل و ۲برابر بلند تر و ازساختمان امپایر استیت است.برج الخلیفه ۱۶۰طبقه قابل استفاده دارد که شامل هزاران آپارتمان اداری و مسکونی ،همراه با کتابخانه و استخر ویژه ساکنین برج است.این برج دارای هتلی با بیش از ۱۶۰ اتاق که در طبقه پایین قرار دارد میباشد. این آسمان خراش ویژگی های خاصی از قبیل دومین تراس بلند جهان ، بلندترین عرشه با امکان مشاهده فضای باز جهان ، بلندترین و سریعترین آسانسو که با سرعت۱۰بر ثانیه به طور عمودی حرکت میکند، بلندترین ارتفاع قابل سکونت و مهمتر از همه منظره بسیار زیبا از بالای طبقات است.

عرشه یا تراس این برج در ارتفاع ۴۵۲ متری و در طبقه ۱۴۸ قرار دارد.

این برج ۳۰۹۴۷۳ متر مربع مساحت نا خالص دارد .منظور از مساحت ناخالص ،مساحتی است که به ساختمان اصلی متصل نیست و در قسمت پایه برج قرار دارد

برای تمیز کردن این برج ۳۶ نفر متخصص این کارکه با آویزان شدن از کابل ها ی مخصوص ،از ۱۲ بالابر با وزن بالغ بر ۱۳ تن استفاده میکنند. همچنین این برج دارای آسانسور اختصاصی برای مواقع اضطراری ار قبیل آتش سوزی و تهدیدات امنیتی است.

کل مصرف برق این ساختمان ،معادل برق مصرفی ۳۶۰ هزار لامپ ۱۰۰ وات است. و به ۲۵۰ هزار گالن آب نیاز دارد

آبنمای خارجی این برج ۲۷۵ ارتفاع ، ۶۶۰۰ چراغ ،۵۰ پروژکتور رنگی دارد که در شب نمای بسیار زیبایی انجام میدهد و ارزش این آبنما ۲۱۸دمیلیون دلار است. این آبنما ،آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متر به بالا پرتاب میکند و همراه با موسیقی کلاسیک عربی و رقص نور پخش میشود .

تصاویر

burj-al-kh_kfn5mnlz.jpg burj-khalifa.jpg Dubai_Day1-21.jpg 1bedroom-suite-burj-kahlifa.jpg burj-khalifa-apartment.jpg large.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text