عضویت در خبرنامه

برج های دو قلو | مالزی

مالزی کشور توریستی و جذابی است که در آسیای شرقی واقع شده و پایتخت آن شهر کوالالامپور است. یکی از دلایل انتخاب گردشگران برای سفر به مالزی ، فرهنگ و سنت بی نظیر و متفاوت با دیگر همسایگان خود است که بسیار برای مسافران این کشور اهمیت دارد.

دیگر جذابیت این کشور را میتوان طبیعت زیبا و بکر کوالالامپور و مناطق توریستی این شهر معرفی کرد . معنی کوالالامپور در زبان مالایی ،محل تلاقی گل می باشد و دلیل انتخاب این اسم موقعیت جغرافیای کوالالامپور است که در محل برخورد دو رودخانه کلانگ و گمباک است .

جنگل انبوه کوالالامپور تا جزایر پرهنتیان ، مزارع چایی در ارتفاعات کامرون ، پارک های ملی گونونگ مولو و تامان نگارا با ارتفاعات سر سبز و حیات وحش خود، گذران وقت در کنار قبایل محلی ، غواصی و لذت بردن از دنیای زیر آب محبوبیت این شهر را دو چندان کرده است

Twin Towers Petronas | Malaysia

آب و هوای کوالالامپور استوایی با حرارت بالا و بارندگی فراوان است. خنک ترین ماه های سال در این شهر ، دسامبر تا فوریه و گرم ترین ماه های سال مارس تا آوریل است. بهترین زمان به سفر به مالزی و کوالالامپور ماه های ژانویه تا فوریه است که خشک ترین هوا را در طول سال داراست.

در سفر به کشور مالزی مخصوصا شهر کوالالامپور ، با هر سلیقه ای که دارید حتما جاذبه توریستی مورد نظر خود را پیدا می کنید و نهایت لذت را می برید. برج های بلند و طبیعت زیبا ، مراکز خرید لوکس از دیدنی های این شهر هستند.

برج های دوقلو پتروناس

Petronas Towers

یکی از بلند ترین آسمان خراش های دنیا برج های دوقلو پتروناس است که در شهر کوالالامپور واقع شده و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است و یکی از نماد های اصلی این شهر به شمار می آید

Twin Towers Petronas | Malaysia

این برج توسط معمار ۸۷ ساله آرژانتینی به نام سزار پلی طی ۷ سال ساخته شد که شهرت خود را به خاطر طراحی ساختمان های بلند به دست آورده است و این برج از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ بلندترین برج جهان بوده است.

این برج ها با ارتفاع ۴۵۲ متر شامل ۸۸ طبقه می باشد که در هر برج ۷۸ آسانسور فعال قرار دارد. هرکدام از این برج ها محل فعالیت شرکت ها و ارگان های مختلفی هستند. شرکت نفت مالزی، هواپیمایی مالزی و تلفن همراه ماکسیم در یکی از برج ها فعالیت میکنند این بنا با معماری اسلامی و مدرن خود کمک به سزایی در پیشرفت اقتصادی این کشور داشته است.

پلی که در طبقات بالا این دو برج را به هم متصل میکند پل آسمان نام دارد که ۱۷۵ متر ارتفاع و ۵۶ متر طول و ۴۵۰ تن وزن دارد و جنس آن از شیشه است .این پل به خاطر اینکه در آخرین مراحل ساخت به پروژه اضافه شد ، به سازه اصلی متصل نیست و به همین خاطر به آسانی به بیرون و داخل برج حرکت میکند تا در برابر طوفان مقاوم باشد و میتوان گفت بلندترین پل دو طبقه در جهان است .یکی از مزایای این پل استفاده آن در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی است که افراد میتوانند از طریق آن به ساختمان مجاور انتقال یابند و دیگر مزیت آن را میتوان مشاهده منظره بسیار زیبا وشگفت انگیز شهر کوالالامپور از روی آن برشمرد.

برج های دو قلو | مالزی

در طبقات پایین(طبقه ۴۱ و ۴۲) توسط مرکز خرید سوریا که دارای ۵ طبقه مجزاست ،این دو برج به هم وصل شده که از ساعت ده صبح تا ده شب آماده خدمت به بازدید کنندگان میباشد.

یکی از جذابیت های این برج آکواریوم بزرگ و زیبایی است که در طبقه پایین قرار داردو گردشگران با مشاهده ماهی ها و کوسه ها غول پیکر و دیگر جانوران آبزی لذت سفر خود را دو چندان میکنند..

اگر موزه های شگفت انگیز و زیبا را دوست دارید و رفتن به سینماهای مدرن و گشتن در فروشگاه های لوکس برای شما جذاب است ، توصیه ما بازدید از برج های دوقلوی پتروناس است .این برج ها با جلوه نورپردازی خود در ساعات شب جذابیتش را دوچندان کرده است . نکته حائز اهمیت این مکان ،تدابیر امنیتی بالا و حفاظت مخصوص آن است و فقط افرادی مجوز تردد به طبقات بالا را دارند که با خرید کارت مخصوص(۲۵ دلار برای هر نفر) این امکان را کسب نمودندو این کارت ها بسیار محدود هستند و در طول روز حداکثر نصیب ۱۰۰۰ فرد میشوند