عضویت در خبرنامه

10 شهر پاک جهان

در متن زیر به 10 شهر از تمیزترین شهرهای جهان اشاره کرده ایم

1.اسلو ، نروژ

هیچ واحد صنعتی در شهر اسلو وجود ندارد.هوای این شهر در فصل تابستان عالی بوده اما در فصل زمستان آلوذگی این شهر بیشتر می شود.

2.کوبه ،ژاپن

کوبه یکی از پاکیزه ترین شهرهای جهان از نظر فاکتورهایی مانند محیط زیست و سواد است.نرخ سواد در این شهر تقریبا 100 درصد است میزان آلایندگی خوذروهای موجود در این شهر کنترل شده و بسیار پایین است.

3.کپنهانگ ، دانمارک

شهر کپنهانگ یکی از اعضای کمپین ارتقای کیفیت هوای 15 ساله است .در این شهر مناطقی صرفا برای حفاظت از محیط زیست در نظر گرفته شده و مالیات خرید خوذروهای دیزلی که با فیلتر های مخصوص مجهزند کاهش یافته است.

4. آدلاید ، استرالیا

تنها نمایده استرالیا در بین 10 شهر پاک جهان محسوب می شود که در زمینه بازیافت و به حداقل رساندن زباله های تولیدی اش موفق بوده است.

5.مینیاپلاس ، امریکا

گروه کاری محیط زیست در امریکا این شهر را یکی از 10 شهر بزرگ امریکا از نطر پاکیزگی اعلام کرده است. این شهر در زمینه کنترل مواد شیمیایی و آلودگی ناشی از آنها موفق بوده است.

6.ولینگتون ، نیوزلند

وزارت محیط زیست نیوزلند کیفیت هوای شهر را عالی توصیف کرده است .این شهر توانسته با بکارگیری فناوری های نوین آلایندگی ناشی از خودروهای این شهر را کاهش دهد.سطح دی اکسید کربن نیتروژن در این شهر عالی است

7. هلسینکی ، فلاند

گزارش شده که شهر هلسینکی فنلاند در زمینه کاهش آلایندگیهای ناشی از ایستگاه های تولید برق موفق بوده است.این شهر همچنین آلودگی صنایع خود را نیز به میزان قابل ملاحظه ای طی دهه اخیر کاهش داده است.

. اوتاوا ، کانادا

شهر اوتاوا در زمینه آب ممتاز است.در سال 2009 میلادی همه تجهیزات آبرسانی در این شهر توانستند نمره عالی 100 درصد کسب کنند.

9.هونولولو ، هاوایی

در حالی که هاوایی با دود های آتش فشانی اش در دنیا معروف است ،این شهر توانسته آلایندگی های ناشی از این دود را کاهش داده و به فهرست 10 شهر پاک جهان راه پیدا کند.

10.کالگری ، کانادا

این شهر توانسته تولید زباله خود را به حداقل برساند .رشد اقتصادی و توسعه جمعیت هم مانع اجرای برنامه های زیست محیطی در کالگری نشده است.

تصاویر

2155_waikiki_oahu_hawaii-normal.jpg View-of-Elder-Park-in-Adelaide-South-Australia.jpg Helsinki.jpg adelaide-03.jpg oslo-1.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text