عضویت در خبرنامه

آنچه شما را به استانبول می کشاند

هتل 5 ستاره ریکسوس سوئیت تکسیم در قلب استانبول (میدان تکسیم) واقع شده است و از نظر دسترسی به مراکز اصلی شهر و مراکز خرید عالی ست. فاصله تا فرودگاه آتاتورک 20 کیلومتر و تا فرودگاه سابیها 41 کیلومتر است. مجموعه خدمات این هتل شامل: 200 اتاق، رستوران اصلی سرپوشیده، رستوران آلاکارته و بار، استخر سرپوشیده، خدمات اسپا، سونا، جکوزی، حمام ترکی، خدمات درمانی و مراقبت های زیبایی، ماساژ، باشگاه بدنسازی،خدمات خشکشویی و اتوشویی، آرایشگاه، سالن کنفرانس و اینترنت می باشد.

اتاق ها:

68 اتاق استودیو رو به باغ(60-30 متری)، 22 سوئیت جونیور(100-80 متری)، 59 سوئیت سوپریور(120-100 متری)، 2 سوئیت سوپریور رو به تنگه بسفر (120-100 متری)، 32 سویئت شاهانه(150-120 متری)، 3 سوئیت شاهانه رو به تنگه بسفر(150-120 متری)، 11 سوئیت شاهانه عالی(180-150 متری)، 1 سوئیت شاهانه عالی رو به تنگه بسفر(180-150 متری)، 1 پنت هاوس رو به شهر(170 متری) و 1 پنت هاوس رو به تنگه بسفر(183 متری).

تمامی اتاق ها با ترکیبی از طراحی مدرن و تاریخی ساخته شده اند و شامل تلویزیون، سیستم صوتی، اینترنت، حمام و سرویس بهداشتی، سشوار، لپ تاپ، مینی بار و سرویس اتاق 24 ساعته می باشند.

غذا و نوشیدنی:

رستوران اصلی هتل برای وعده های ناهار و شام به صورت از پیش رزرو شده و خارج از رزرو آماده پذیرایی از مسافرین می باشد، همچنین امکان سرو غذا در اتاق هم با پرداخت شارژ جداگانه وجود دارد. رستوران آلاکارته هتل نیز غذاهای لبنانی را به عنوان منوی ویژه خود پیشنهاد می دهد.

خدمات اسپا و ورزشی:

مراکز ورزشی و مراقب های درمانی،زیبایی در 1650 متر آماده ارائه خدمات به مسافرین این هتل می باشد. خدمات این مجموعه شامل حمام ترکی، سونا، اتاق بخار، استخر سرپوشیده و یک مرکز تخصصی بدنسازی می باشد. مجموعه اسپای هتل با خدمات ویژه برای مراقبت از پوست و بدن، ماساژ(ماساژ درمانی با لجن و خزه، ماساژ کلاسیک اروپایی، ماساژ با فوم وخار،) همچنین این مجموعه با سرو آب میوه های تازه، نوشیدنی های گرم و اسنک بصورت شارژ جداگانه آماده پذیرایی از مسافرین گرامی می باشد.

سایر خدمات هتل:

اینترنت بی سیم در لابی هتل و اتاق ها با سرعت 10 مگابایت، پارکینگ، سیستم نظافت روزانه اتاق ها، خشکشویی و اتوشویی، مینی بار و تلفن.

ساعت تحویل اتاق به هنگام ورود در ساعت 2 بعداز ظهر و تحویل دادن به هنگام خروج 12 ظهر می باشد.

در منطقه تکسیم واقع در قلب استانبول است.

20 کیلومتر تا فرودگاه اتاترک

40 کیلومتر تا فرودگاه سابیها

این هتل حمل و نقل اسان به هر نقطه استانبول را فراهم کرده است.

نزدیک به مراکز خرید و مکان های تاریخی است.

در مناسبت های ویژه دکوراسیون ها متناسب با مناسبت خواهد بود.

شامل 130 سوییت-2 پنت هاوس-اتاق های دوبلکس-سلطنتی

خدمات:صبحانه-حمام ترکی-سونا-استخر سرپوشیده همراه با نوشیدنی گرم و غیر الکلی.رستوران مدرن

ناهار و شام بدون رزرو در خدمت تمامی اتاق ها با هزینه اضافی ارائه میشود.

هدف ارائه بهترین خدمات با کیفیت بالا است.

استانبول ، شهر امپراطوری

استانبول ، شهری دو تکه میان آسیا و اروپا، نمایشی همیشگی‌ از فرهنگ، سنت و تاریخ ترکیه را در کنار زیبایی‌های امروزی‌اش اجرا می‌کند

استانبول شهری است که نیمی از آن در قاره آسیا و نیمه دیگر آن در قاره اروپا قرار دارد. این شهر محل اتصال دو قاره است. در قلب این شهر تنگه بسفر قرار گرفته که محل تلاقی آبهای دریای سیاه ، دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی است .

در دوران امپراطوری رومیان ، بیزاسن ها و عثمانی ها استانبول همواره پایتخت کشور ترکیه محسوب می شده و این شهرهمواره به گذشته تاریخی غنی و درخشان خود افتخار می کند. در عین حال استانبول با توجه به رشد فزاینده ای که از نظر توسعه شهری دارد آینده ای روشن را در پیش رو دارد

وجود موزه ها ، کلیساها ، کاخ ها ، مساجد با شکوه ، بازارها و نیز طبیعت زیبای این شهر همواره باعث شگفتی گردشگران می شود. باید گفت این آثار از نظر کمی تعدادشان بسیار فراوان بوده و در عین حال بسیار زیبا هستند.

اگر در ناحیه غربی تنگه بسفر به زیبائی غروب آفتاب و رنگ قرمز آن نگاهی بیندازد دلیل اینکه چرا ساکنین این منطقه قرن ها پیش این سرزمین را برای زندگی خویش انتخاب کرده اند خواهید فهمید. در یک چنین لحظه ای از غروب آفتاب در خواهید یافت که چرا این شهر بعنوان یکی از درخشنده ترین شهرهای دنیا مطرح است.

کاخ توپ کاپی در محل تلاقی تنگه بسفر ، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته است. این کاخ متعلق به قرن 15 تا 19 میلادی و دوران امپراطوری عثمانی است. این کاخ در گذشته محل زندگی سلاطین و دولتمردان عثمانی بوده و دارای باغ بسیار باشکوهی است. در سمت راست کاخ درختان سرو قرار گرفته و مطبخ های کاخ نیز در همین سمت جای گرفته اند. امروزه از این محل به عنوان نمایشگاهی از مجموعه های کریستال ، نقره و ظروف چینی که مربوط به دوره امپراطوری عثمانی است ، استفاده می شود. در قسمت چپ کاخ حرمسرا قرار دارد. در این بخش همسران و فرزندان سلاطین در انزوا زندگی میکرده اند. سومین بخش کاخ نیز شامل سالن اجتماعات ، کتابخانه احمد سوم ، نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده سلطنتی ، جواهرات بسیار مشهور و قیمتی و نیز مجموعه ای از دست نوشته ها می باشد

بعد از وارد شدن به استانبول و از همان داخل فرودگاه آتاتورک شاید اولین چیزی که توجه مسافران را جلب می‌کند، پرچم‌های قرمز ترکیه است که از همه جا آویزان هستند؛ علاقه و تعصب ترک‌ها به ملیت‌ و رهبرشان آتاتورک باعث شده که شهر بزرگ استانبول همیشه در یک جشن ملی به نظر برسد . فرودگاه در بیست‌کیلومتری غرب شهر واقع شده و تا مرکز شهر با تاکسی حدود نیم ساعت فاصله دارد. کرایه‌ی تاکسی نسبتاً گران است و می‌شود همین مسیر را با مترو، اتوبوس یا تراموا هم طی کرد. بستگی به حال و حوصله‌ و انتخاب خودتان دارد. ایستگاه مترو از سالن اصلی فرودگاه ده دقیقه‌ای پیاده‌روی دارد ولی بسیار راحت و ارزان است، به شرطی که شما از آن آدم‌هایی نباشید که همه چیز را توی چمدان با خودشان این طرف و آن طرف می‌برند.

.

تعدادی از جاذبه های گردشگری استانبول :

ایاصوفیا

مسجد سلطان احمد

کیزکوله سی (برج دختر )

مینیا تورک

استانبول بوغازی (تنگه استانبول-بسفر )

روملی حصار ( قلعه رومی )

یدی کوله (هفت برج )

گالاتا کوله سی (برج گالاتا )

کاخ توپکاپی

کاخ بیلر بی

کاخ چیراغان

کاخ های دلما باهچا

بام استانبول (تپه های چاملیجا )

جزیره بیوک آدا یا پرنسس

موزه هنرهای اسلامی ترکیه

موزه باستان شناسی

موزه فرش ترکیه

کاپالی چارشی (بازار بزرگ )

میسیر چارشیسی (بازار ادویه )

مسجد های تاریخی استانبول :

مسجد ایا صوفیه

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

مسجد فاتح

مسجد سلیمانیه

مسجد بایزید

ایاصوفیه :

بنای آیا صوفیه كه در میدان سلطان احمد استانبول قرار دارد یكی ازبزرگترین اثرهای تاریخی دوران بیزانس است و در زمان كنستانتینوس اول بنا شده است . این بنا كه ستون بندی آن چوبی بود در 15 شوبات 360 افتتاح شد اما درجریان شورش علیه دولت تماما سوخت. این بنا مجددا بدست تئودوزیوس دوم احداث و درس ال 415 مجددا افتتاح شد. در دوران جاستینیانوس اول بدنبال یك شورش علیه دولت مجددا دستخوش حریق شد. برای بازسازی بنا دو معمار به نامههای ایسیدوروس (از میلتوس یا سوكلی فعلی) و آنتییوس (از تراللس یا آیدنلی فعلی ) ماموریت یافتند. بنا با كار 10 هزار كارگر در طول پنج سال و تحت نظر 100 استاد باشی تكمیل شد و به تاریخ 27 آرالیك 537 افتتاح شد. بنایی كه امروزه در سال پذیرایی صدها هزار نفر توریست داخلی و خارجی است، در سنوات بعد از آن تاریخ نیز مكرر بازسازی شده است. این بنا كه به مدت 916 سال بعنوان كلیسا از آن استفاده شده است پس از فتح استانبول به مسجد تغییر یافت. این مسجد به مدت 481 سال در دوران عثمانی ها فعال بود. آیا صوفیا بعدا با اضافه شدن بناها ، مناره ها و بازسازیها در سال 1935 به موزه تبدیل و در خدمت توریسم قرار گرفت. موزه هر روز از ساعت 9:30 الی 16:30 برای بازدید علاقه داران باز است

کی از چیزهایی که همه‌جای استانبول ، توی هر خیابان و کوچه‌ای وجود دارد، کافه و رستوران است. رستوران‌های محلی با تنوع غذایی خیلی زیاد، کباب‌سراها، رستوران‌های دریایی و مدیترانه‌ای، پیتزاها و فست‌فودها و رستوران‌های مخصوص گیاه‌خواران، از استانبول یک شهر خوشمزه ساخته‌اند. با این همه رفتن به استانبول بدون خوردن کومپیر و کوفته‌کباب‌های ترکی ، لطفی ندارد .

از دریای زیبای مرمره، تنها به آب‌های گرم و ساحل زیبایش اکتفا نکنید؛ اتفاقات زیباتری این‌جا می‌افتد: دریای مرمره دارای نه جزیره‌ی کوچک و دیدنی است که به آن‌ها شبه‌جزایر آدولار می‌گویند. هر روز کشتی‌هایی به این جزیره‌ها رفت و آمد می‌کنند، بلیط رفت و برگشت کم‌تر از بیست‌هزارتومان است و بین یک ساعت تا یک ساعت‌ونیم زمان می‌برد. بزرگ‌ترین جزیره، بیوک‌آدا ست که عبور و مرور وسایل نقلیه‌ی موتوری در آن ممنوع است و رفت و آمد با دوچرخه و درشکه انجام می‌شود. فصل گرما، ورزش‌های آبی در جزیره‌ها ممکن است و خوردن یک ناهار در محیط منحصربه‌فردشان حتماً خوش می‌گذرد .

اگر وقت کافی داشتید، دیدن این‌ها را هم در استانبول از دست ندهید :

- رقص رنگ‌ها ، نمایشی است از سنت‌های ده ناحیه‌ی کشور ترکیه که هر شب ساعت ٧:٣٠ در مرکز فرهنگی FKM اجرا می‌شود و علاوه بر آشنایی با قسمت‌هایی از فرهنگ ترکیه، به خاطر طراحی زیبای نور و لباس‌ها، تماشایی است .

- بازار صنایع دستی در منطقه‌ی فاتح ، بازاری دیدنی از سوغاتی‌های ترکیه و ادویه‌ها و سبزیجات محلی .

.

استانبول یکی از شهرهایی است که تقریباً تمام وسایل نقلیه‌ی عمومی را دارد: تاکسی‌های شخصی، تاکسی‌های اشتراکی یا همان دولموش‌ها، تراموا، اتوبوس و مینی‌بوس، مترو و حتی قایق برای عبور و مرور بین بخش آسیایی و اروپایی. ولی یکی از جاهایی که به تاکسی نیازی نیست و پیاده‌روی خوش می‌گذرد، خیابان معروف استقلال در استانبول است؛ خیابانی طولانی که از میدان تقسیم شروع می‌شود و ورود ماشین به آن ممنوع است و تنها یک تراموای قدیمی اجازه دارد طول خیابان را طی کند. دو طرف خیابان سنگ‌فرش استقلال مملو از فروشگاه‌ها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ است و گروه‌های موسیقی در پیاده‌رو برنامه اجرا می‌کنند. اگر دوست داشته باشید، هنرمندانی هستند که با کم‌تر از پنجاه لیر چهره‌ی شما را نقاشی می‌کنند. چرا که نه؟ حداقل یادگاری جالبی است. اگر خریدکردن از فروشگاه‌های این خیابان شما را راضی نمی‌کند، سری به دو مرکز خرید بزرگ کانیون و جواهیر در خیابان بویوکدر بزنید. جواهیر یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در اروپاست و تمام برندهای مطرح دنیا را این‌جا می‌توان پیدا کرد

نواحی استانبول به ۳ قسمت اصلی تقسیم می‌شود :

شبه جزیره تاریخی استانبول قدیمی بخش‌ها و نواحی امین اونو و فاتح را در بر می‌گیرد. این مناطق در سواحل شمالی شاخ طلایی (خلیج) واقع شده‌اند که مرکز قدیمی شهر را از قسمت‌های شمالی و جوانتر سمت اروپایی جدا و متمرکز می‌کند. شبه جزیره تاریخی با دیواره‌های قسطنطنیه در غرب به انتها می‌رسد . شبه جزیره توسط دریای مرمره در جنوب و بسفر در شرق احاطه شده‌است .

.

کوی‌های اوسکودر و کادیکوی که در سمت آسیایی قرار گرفته‌اند، در واقع شهرهای مستقلی هستند و امروزه مناطق تجاری و مسکونی مدرنی در آنها ایجاد شده و حدودیک سوم از جمعیت استانبول در خود جای داده‌است .

بازار سالی Sali Pazari:

در روزهای سه شنبه، اینجا یک فروشگاه بسیار شلوغ در Kadıköy در ناحیه آسیایی شهر استارزانترین لباس های شهر را در اینجا میتوانید بیابید. لذا چنانچه به دنبال مکانی هستید که به صورت عمده خرید های متنوع انجام دهید و اجناسی از همه نوع را با قیمت مناسب بیابید، اینجا دقیقاً همان جایی است که باید باشید.

برای دستیابی به اینجا، در مسیر مستقیم از بلوار بزرگ Sogutlucesme Caddesi به اندازه 500 متر حرکت گنید تا به شلوغی میدان Altıyol برسید!

بازار علی محی الدین Ali Muhiddin Haci Bekir:

چنانچه در استانبول هستید واجب است که از Lokum (باقلوای ترکی) بچشید، و یکی از بهترین مکان ها برای انجام این کار، همین فروشگاه تاریخی است که به مدت 200 سال از یک شجره خانوادگی اداره می گردد.

همچنان که مشغول تناول یک پیاله از Lokum هستید، می توانید به خرید cevizli (گردو) و یا fıstıklı (پسته) نیز مبادرت ورزید.

گالری محمت جتین کایا Mehmet Cetinkaya Gallery:

در کتابی از انتشارات Halı توسط یک ویراستار از این مکان به عنوان "سمبل هنر پارچه های عتیقه ترکی" نامبرده شده است.

اینجا همچنین به عنوان یکی از معروفترین صادر کننده های فرش نفیس و بومی کشور شناخته شده است.

قسمت فروش لوازم دریایی آن مملو از گنج های فوق العاده است، ولی به یاد داشته باشید که کیفیت در بسیاری مواقع ارزان نیست.

اینجا دومین فروشگاه پارچه در Arasta Bazaar و سومین فروشگاه چهار فصل استانبول در منطقه بسفر به شمار میرود.

حرملیک Haremlique:

فروشگاه های واقع در ناحیه شیک غرب استانبول از جمله لوکس ترین فروشگاه های کل شهر به شمار میروند.

Marni، Chloe، Marc Jacobs، و Jimmy Choo تنها چند تا از معروفترین برند هایی هستند که در این مکان فوق العاده عرضه میشوند.

علاوه بر عرضه این برند های خاص، بسیاری از تجهیزات خواب و حمام نیز در این مکان فروخته میشوندهمچنین در اینجا میتوانید بسیاری از وسایل عجیب و غریب دوره عثمانی را بیابید که بدون شک تحسین شما را بر انگیخته خواهند کرد

فروشگاه میدنایت اکسپرس Midnight Express:

طراح بومی، خانم Banu Bora، ساختمان بسیار شیک Mısır را در Istiklal Caddesi در ناحیه Beyoglu برای تجارت خود انتخاب نموده است والبته آنرا به یکی از بهترین و لوکس ترین بوتیک های شهر تبدیل نموده است. در اینجا، علاوه بر خود برند Bora، البسه و تجهیزات مختلفی از طراحان داخلی و بین المللی عرضه می شود. چنانچه در بسته بود، زنگ بزنید. فروشگاه دیگری از این شعبه در Bebek وجود داردکه لوازم خانه و البسه میفروشد

کمپانی Mavi Jeans

علاقه بسیاری از جوانان استانبول در پوشیدن لباس، معطوف به جین های معمولاً تنگ و کوتاه است و ترکیبی از این نوع لباس ها را میتوان در کمپانی محلی Mavi تهیه نمود.

بسیاری از طرح های این لباس ها توسط طراح مدل بین المللی Rıfat Ozbek، طراحی شده است.

قیمت ها معمولاً نصف قیمت لباسهای وارداتی خارجی است

همچنین، شعبی در Istiklal Caddesi 195 و Istiklal Caddesi 425 وجود دارند.

مراکز خرید خاص در استانبول

از جمله مراکز خرید دیگر پاساژ اطلس در محله بی اوغلو، مرکز خرید کاپیتول در بخش آسیائی استانبول،خیابان بغداد و خیابان بهاریه می باشد.

فروشگاه موهلیس Muhlis Gunbatti:

اینجا یکی از معروفترین فروشگاه های بازار است که در ارائه وسایل و ابزار suzani از ازبکستان بسیار مشهور است. تخت خواب، کمد لباس، و آویزهای دیواری که در اینجا ارائه میشوند، از کتان ناب امیخته با ابریشم ساخته شده اند.

در کنار پارچه های ملون، فرش های نفیس، گلیم های منقش و برخی از عتیقه جات دوره عثمانی که از جنس طلا هستند، در اینجا یافت می شود.

اینجا دومین فروشگاه منطقه Tevkifhane Sokak در Sultanahmet است که محدوده وسیعی از وسایل مورد علاقه مشتریان را البته با قیمت های فضایی به فروش میرساند.

حمام جنیفر Jennifer’s Hamam:

مالک این مکان یک کانادایی به نام Jennifer Gaudet میباشد.

در اینجا کلیه وسایل حمام از قبیل حوله، لباس حمام و بسته های لوازم حمام که همگی یا دست باف هستند و یا ترکیبی از ساخت دست و ماشین های بافندگی فروخته میشود.

در اینجا همچنین صابون های طبیعی، کیسه حمام، و بسیاری از ترکیبات ناشی از گل سرخ که از Isparta تهیه میگردند، به فروش میرسد.

تفریحات استانبول

مراكز تفريحي برج گالاتا:پياده از ميدون تقسيم وارد خيابون استقلال شديم و تا آخرش رفتيم و به برج گالاتا رسيديم. ولي ميتونيد از ميدون تقسيم سوار ترامواي قديميش بشيد و نزديك برج پياده بشيد. براي رفتن به برج گالاتا از ميدان تقسيم (دوستاني كه از منطقه آكساراي ميخواهند به ميدان تقسيم بروند وقتي ايستگاه كاباتاش پياده شدين از آنجا ميتوان با فوني كولر به ميدان تقسيم رفت البته از همان آكساراي دلموش و اتوبوس هم براي رفتن به ميدان تقسم هست) به خيابان استقلال ميرويم سوار بر ترانواي قديمي خيابان استقلال شده و تا اخرين ايستگاه بريد( ميتوان اين مسير را پياده هم رفت). كمي قدم جلو تر، برج گالاتا را ميتونيد ببينيد. تنگه بسفر را، از بالا اين برج ديدني استكه ورودي آن 10 لير است

7// جزيره بيوك آدا: براي بيوك آدا از آكساراي با تراموا در آخرين ايستگاه كه همان كاباتاش است پياده ميشويم و كشتي هاي بيوك آدا را سوال ميكنيم كه كجا سوار ميكنند وقتي سوار شديم آخرين جزيره كه همان بيوك آدا است پياده ميشويم قيمت بليط كشتي تقريبا 3-5 لير است

در اين جزيره ميتونيد دوچرخه سوار بشين كه كرايه آن 5 لير است

و اگه درشكه هم سوار بشين كرايه آن 60لير است

تور بسفر:. با همان ترامواي T1 به ايستگاه اميننو يا كاباتاش ميرويم از همان ج كه البته من از كاباتاش رفتم تور مورد نظر را انتخاب ميكنيم كه تقريبا 10 تا 20 لير است البته شب هاي تنگه بسيار زبباتر و ديدني تر است و در طول سفر كه 1.5 تا 2 ساعت است براتون توضيح هم ميدن در ضمن اگه تور با رقص را انتخاب كنيد تقربا 70 $ است. ساعت فروش تا ساعت 2.30 بعداز ظهره كه 6 ساعت در تنگه گردش و توقف داره

مسجد امين نونو

اكواريوم: اول سوار خط متر آكساراي - فرودگاه ميشيم M1 سپس در ايستگاه kocatepe

بام استانبول: از امينونو برو بليط 12 لير هست. اول بايد بري سلطان ايّوب از اونجا با يه تاكسي ميتوني‌ بري بالا. هم از اين ايستگاه( ايستگاه نزديك كاپاتاژ ) يا امين ننو ميتونيد سوار كشتيهاي كاپي كوي بشيد بخش اسيا ي 1.5 لير) درست روبروي اين ايستگاه ، دولموشهاي چامليا تپه(1.5 لير )را سوار شده بعد از طي ، مسير سربالاي نيم ساعته، به پارك زيبا و پر از گل ،بام استانبول مي رسيد.(بدون ورودي )

پارك آبي: با مترو خط M1 تا ايستگاه Yenibosna ميرويم و در از اين ايستگاه كه خارج شديم بايد سوال كنيم كه ايستگاه اتوبوس هايهاي Aqua marina كجاست

پارك مينياتوريك: از ميدان تكسيم سوار اتوبوس هاي اين پارك شويد اگه سوال كنيد جاي اتوبوس ها را بهتون نشان ميدن ورودي آن 10 لير است. تكسيم (به طرف خ عثمان بي ) سوار اتوبوس پارك ميني اتورك شويد ( 1.5 لير ) در حاشيه اين پارك ، تفريحگاهاي براي بچه ها ست. مثل : تاب و سرسوره و وسايل ماشين

15// كاخ دولما باغچه: به ميدون تقسيم نزديكه و تو بايد با مترو تو ايستگاه كاباتاش پياده.. با ترامواي T1 به ايستگاه كاباتاش برويد آنجا كه پياده شدين بايد كمي پياده روي كنيد تا به كاخ برسين قيمت بليطش 20 ليره و بسيار باشكوه است. كمي جلوتر از اين ايستگاه( كاپاتاژ) ،كاخ زيبا و با شكوه دولمه باچه ست، حتما ببينيد.(حدود 500 متر جلو تر از اين ايستگاه ، در حاشيه تنگه بسفره. ساعت فروش بليط ار ساعت 9 تا ساعت 3.30 بجز سه شنبه – . زمان بازديد 3 تا 4 ساعته-

پل بغاز: براي رفتن به زير پل بغاز و كافه هاي اطراف اون از اسكله كاباتاش بايد سوار اتوبوس هاي خط "25 بشيد و دقيقا همون محدوده زير پل ايستگاه داره. اگه حواستون به پنجره باشه كاملا مشخصه ولي ميتونيد براي اطمينان از راننده بخوايد زير پل پياده تون كنه. توضيح اينكه براي رفتن به اسكله كاباتاش كافيه يك خط مترو از تقسيم سوار بشيد و به كاباتاش بيايد. احتمالا از تقسيم هم اتوبوس داشته باشه ولي چون ما از كاباتاش رفتيم من اينطور توضيح دادم. موقع رفتن به روي پل بغاز و تپه تلويزيون يك تير با دو نشون ميزنين. چون سوار اتوبوس هاي " 129 T " از ميدون تقسيم ميشيد . اوتوبوس تو مسيرش از روي پل بغاز رد ميشه و شما ميتونيد منظره شهر و تنگه بسفر رو از بالاي پل به راحتي ببينيد. بعد اتوبوس از روي پل كه رد شد به منطقه آسيايي وارد ميشه و نزديك تپه تلويزيون يه ايستگاه داره. از راننده بخوايد شما رو اونجا پياده كنه. فقط نكته اينكه از ايستگاه اتوبوس تا رسيدن به خود تپه نزديك بيست دقيقه پياده روي با شيب نسبتا بالا داره كه اونو بايد پياده بريد. مگر اينكه خودتون تاكسي بگيريد. البته يواش يواش بريد اذيت نميشيد.

خود ترك ها به پل بغاز ميگن بغاز كوپروسو

تپه تلويزيون يا جاليجا تپه: خود ترك ها به تپه تلويزيون ميگن جامليجا تپه سي

بازار ادويه: بازار ادويه استانبول يا همون ميسير چارسيسي هستش كه در امين نونو واقع شده. براي رفتن به اونجا كافيه سوار خط تراموا بشيد و ايستگاه امين نونو پياده بشيد

مراكز تاريخي و گرند بازار: سوار خط تراموا (زيتون برنو- كاباتاش) ميشويم و ايستگاه سلطان احمد پياده ميشويم حال با گرفتن يه راهنمايي كوچيك ميتونيد همه اين ماكز را ببينيد ( ميدان هيپوريوم مجاني - مسجد سلطان احمد مجاني - ايا صوفيا 20 لير - موزه توپ كاپي 20 لير - گلحانه پارك مجاني - بازار ادويه - گرند بازار - پل گالاتا كه ميتونيد در اينجا ساندويچ ها خوشمزه ماهي ميل كنيد. جاهاي كه ميتونيد در اين منطقه پياده بريد

قلعه دختر : از ايستگاه كاباتاش يا اميننو مي تونيد سوار كشتي مخصوص اين قلعه بشيد ميگن يجورهايي مثل كافي شاپ هست

گل حانا: گل خانه يه قسمتي از قصر توپ كاپي بود كه بعدها براي بازديد و استفاده عموم آزاد شد. فضاي بزرگ سبز و آرومي داره .وقت نشد نرفتين هم مهم نيس چندان .( بدون ورودي)

مرکز کمپلکس اورا شامل مرکز خرید و فوش ، مرکز کنسرت آرنای 7 هزارنفری ، مرکز فوآر و نمایشگاه 6500 نفری ، سالن باله 750 نفری ، هتل 3و4 ستاره زنجیره ای و تماپارک و مرکز تفریحی و مراکز کنگره و سمینار با هزینه ای بالغ بر 643,500,000,000 تومان در یکی از سمتهای کوچک و قدیمی اما تقریبا رو به پیشرفت استانبول یعنی بایرام پاشا افتتاح شد. و سالانه پذیرای 14 میلیون زیارت کننده خواهد بود.

امسال در مگاشهر استانبول 10 مرکز خرید و فروش (آلیش وئریش مرکزی=آ.و.م) خیلی بزرگ افتتاح شد. اما مهمترین آن اورا استانبول بود چون برای اولین بار در استانبول یک مرکز خرید و فورش دارای مرکز تماپارک مجزا از مراکز تفریحی معمول در مراکز چنینی است. علاوتا این مرکز درست روبروی استانبول فروم یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش استانبول و اروپا است. همچنین در روبروی آن هتل هفت استار اسلامی کاپریس گلد در حال ساخت است.و دارای حمل و نقل (اولاشیم) راحت بوده و بامترو ، متروبوس ، ترام و اتوبوس از میدان تقسیم و قسطنطنیه بین 5-15 دقیقه فاصله دارد.

این مرکز بخصوص برای تجاران (ایش آداملاری) فوق العاده است چون مراکز سمینار ،کنگره ، هتل ، مراکز تفریحی ، تماپارک ویژه کودکان و نوجوانان، مراکز خرید و...همگی متعلق به اورا است.

:

مرکز اورا تماپارک :

این مرکز تفریحی شما را به اروپای 1800 می برد و دارای جذابیت های بی نظیر مانند تونل های ترس ، ماشین زمان و دایناسورها و... است. طراح آن والریو مازالی بوده که قبلا نیز طراح یورودیسنی لند پاریس یعنی بزرگترین دیسنی لند جهان است.

همچنین یکی از بزرگترین دیسنی لندهای جهان به همراه دیسنی لند پاریس و توکیو در حال ساخت در استانبول است که در آن نیز تماپارک بزرگی وجود خواهد داشت یعنی پروژه استانبول تماپارک

مرکز خرید و فورش آوتلت

در مساحت 145 هزار م.م بوده و دارای اکثر مارکهای مشهور در زمینه وسایل الکترونیک ،مبلمان ، پوشاک ، وسایل و پوشاک ورزشی ، وسایل خانگی ، مراکز عروسک ، اپتیک ، آکسئسوآر و جواهرات، 9 سالن سینما ، رستوران و کافه در تمام طبقات و نیز بصورت تراس و تراس 1100 م.م و...میباشد . این مرکز دارای اتوپارک سرپوشیده 2500 ظرفیتی و رایگان نیز است.

http://www.oraoutlet.com.tr/

مرکز اورا آرنا

این مرکز در آینده تبدیل به یکی از مراکز اجرای کنسرت دیگر اسطنبول خواهد شد و هنوز اورا باز نشده در آن چندین کنسرت خوب برگزار شد. این مراکز با اینکه صاحب آن شرکت ترکیه ای اورا است اما توسط شرکتهای آمریکایی و اروپایی نیز اداره می شود مثلا همین مرکز اورا توسط شرکت آمریکایی اس.ام.جی اروپا اداره میشود .

این آرنا ظرفیتی نزدیک 7000 نفر دارد. همچنین درای کلوب های کوجک نیز است. این مرکز 10 سوئیت حرفه ای پزشکی و نیز وی.آی.پی کلوب است.

http://www.oraarena.com.tr/

ا:

مرکز فوآر

مرکز فوآر که قابلیت تنظیم بصورت غرفه ها نیز وجود دارد.

حمل و نقل: این مرکز در سمتهای قدیمی استانبول واقع شده نه سمتهای مدرن و با متروبوس (که بطول 130 کیلومتر از شرق استانبول تا بئیلیک دوزو در غرب استانبول کشیده شده) مترو (فاصله 10 دقیقه ای با میدان تقسیم) و تراموای مدرن براحتی قابل دسترسی است. و بعد پیاده شدن در کنار ترمینال اتوبوس در نزدیکی اورا سرویسهای رایگان به مرکز اورا وجود دارد.

لازم به ذکر است بگویم باید توجه داشته باشید که طوری خرید کنید که هنگام خروج از فرودگاه ایران دچار مشکل نشوید چون مقررات

خاص خود را دارد

و سری بردن هر وسیله ای شما را دچار مشکل می کند.:

.

________________________________________

Istiklal Caddesi، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شیک در ناحیه Pera و اکنون در Beyoglu بهترین خریدها به حومه شهر از Etiler حرکت داده می‌شوند، اما برخی کالاهای خوب باقی می‌مانند.

همان‌طور که از سینمای قدیمی Atlas Han بر می‌آید، Istiklal Cad.209، یک دالان سر پوشیده خرید، برای مغازه‌های عتیقه‌فروشی است. دیگر خیابان‌های عالی در استانبول عبارتند از Vali Konagi Caddesi در منطقه Nisantasi، پشت هتل هیلتون (Hilton)، با مغازه‌هایی با برندهای بسیار.

Bagdat Caddesi، در سمت آسیایی کشیده شده و یک منطقه عالی برای خرید است. در اینجا مغازه‌های بسیاری با برندهای عالی وجود دارند و قیمت‌ها برخی مواقع از داخل شهر ارزان‌تر هستند، زیرا توریست‌های کمی این ناحیه را پیدا می‌کنند.

.

توضيح فارسي : هتل ریکسوس تکسیم،HOTEL 5 * RIXOS ELYSIUM TAXIM|

تور استانبول | تورهای استانبول | تور ترکیه |

HOTEL 5 * RIXOS ELYSIUM TAXIM|نماینده انحصاری هتل های ریکسوس ترکیه در ایران|

|آفر استثنایی تور استانبول هتل ریکسوس تکسیم ویژه ابستان 94 |پکیج تور استانبول ویژه فوریه

فروش تور استانبول هتل ریکسوس تکسیم ویژه پاییز 94 با قیمتی استثنایی

تور استانبول ویژه رمستان | تور استانبول ویژه مارس | تور استانبول با پرواز اطلس جت | تور استانبول پرواز تابان

هتل ریکسوس تکسیم 5 ستاره

ریکسوس سوئیت تکسیم

هتل 5 ستاره ریکسوس سوئیت تکسیم در قلب استانبول (میدان تکسیم) واقع شده است و از نظر دسترسی به مراکز اصلی شهر و مراکز خرید عالی ست. فاصله تا فرودگاه آتاتورک 20 کیلومتر و تا فرودگاه سابیها 41 کیلومتر است. مجموعه خدمات این هتل شامل: 200 اتاق، رستوران اصلی سرپوشیده، رستوران آلاکارته و بار، استخر سرپوشیده، خدمات اسپا، سونا، جکوزی، حمام ترکی، خدمات درمانی و مراقبت های زیبایی، ماساژ، باشگاه بدنسازی،خدمات خشکشویی و اتوشویی، آرایشگاه، سالن کنفرانس و اینترنت می باشد.

اتاق ها:

68 اتاق استودیو رو به باغ(60-30 متری)، 22 سوئیت جونیور(100-80 متری)، 59 سوئیت سوپریور(120-100 متری)، 2 سوئیت سوپریور رو به تنگه بسفر (120-100 متری)، 32 سویئت شاهانه(150-120 متری)، 3 سوئیت شاهانه رو به تنگه بسفر(150-120 متری)، 11 سوئیت شاهانه عالی(180-150 متری)، 1 سوئیت شاهانه عالی رو به تنگه بسفر(180-150 متری)، 1 پنت هاوس رو به شهر(170 متری) و 1 پنت هاوس رو به تنگه بسفر(183 متری).

تمامی اتاق ها با ترکیبی از طراحی مدرن و تاریخی ساخته شده اند و شامل تلویزیون، سیستم صوتی، اینترنت، حمام و سرویس بهداشتی، سشوار، لپ تاپ، مینی بار و سرویس اتاق 24 ساعته می باشند.

غذا و نوشیدنی:

رستوران اصلی هتل برای وعده های ناهار و شام به صورت از پیش رزرو شده و خارج از رزرو آماده پذیرایی از مسافرین می باشد، همچنین امکان سرو غذا در اتاق هم با پرداخت شارژ جداگانه وجود دارد. رستوران آلاکارته هتل نیز غذاهای لبنانی را به عنوان منوی ویژه خود پیشنهاد می دهد.

خدمات اسپا و ورزشی:

مراکز ورزشی و مراقب های درمانی،زیبایی در 1650 متر آماده ارائه خدمات به مسافرین این هتل می باشد. خدمات این مجموعه شامل حمام ترکی، سونا، اتاق بخار، استخر سرپوشیده و یک مرکز تخصصی بدنسازی می باشد. مجموعه اسپای هتل با خدمات ویژه برای مراقبت از پوست و بدن، ماساژ(ماساژ درمانی با لجن و خزه، ماساژ کلاسیک اروپایی، ماساژ با فوم وخار،) همچنین این مجموعه با سرو آب میوه های تازه، نوشیدنی های گرم و اسنک بصورت شارژ جداگانه آماده پذیرایی از مسافرین گرامی می باشد.

سایر خدمات هتل:

اینترنت بی سیم در لابی هتل و اتاق ها با سرعت 10 مگابایت، پارکینگ، سیستم نظافت روزانه اتاق ها، خشکشویی و اتوشویی، مینی بار و تلفن.

ساعت تحویل اتاق به هنگام ورود در ساعت 2 بعداز ظهر و تحویل دادن به هنگام خروج 12 ظهر می باشد.

در منطقه تکسیم واقع در قلب استانبول است.

20 کیلومتر تا فرودگاه اتاترک

40 کیلومتر تا فرودگاه سابیها

این هتل حمل و نقل اسان به هر نقطه استانبول را فراهم کرده است.

نزدیک به مراکز خرید و مکان های تاریخی است.

در مناسبت های ویژه دکوراسیون ها متناسب با مناسبت خواهد بود.

شامل 130 سوییت-2 پنت هاوس-اتاق های دوبلکس-سلطنتی

خدمات:صبحانه-حمام ترکی-سونا-استخر سرپوشیده همراه با نوشیدنی گرم و غیر الکلی.رستوران مدرن

ناهار و شام بدون رزرو در خدمت تمامی اتاق ها با هزینه اضافی ارائه میشود.

هدف ارائه بهترین خدمات با کیفیت بالا است.

-------------------------------------------------------------

هتل 5 ستاره ریکسوس تکسیم استانبول در انحصار آژانس ریما گشت می باشد.

*************************************

آژانس ریما گشت مجری برگزار کننده تورهای استانبول با پرواز اطلس جت و ماهان به صورت همه روزه و گارانتی هتلهای زنجیره ریکسوس می باشد.

+++++++++++++++++++++++++++

تور استانبول|تورهای استانبول|قیمت تور استانبول

==========================

گارانتی هتلهای ریکسوس تگسیم و ریکسوس پرا

************************************

ویژه ترین قیمت تور ها استانبول را از مجری تخصصی تور های ترکیه بخواهید

***آژانس هواپیمایی ریما گشت برگزار کننده برترین و بهترین تور های مسافرتی و گردشگری***

چارتر سالیانه پرواز های ماهان ایران ایر آسمان اطلس جت قشم ایر و تابان به صورت روزانه

گارانتی بهترین هتل های استانبول 3 و 4 و 5 *

قیمت تور استانبول هتل ریکسوس تکسیم ، تور استانبول هتل 5 ستاره ، تور لوکس استانبول ، تور ترکیبی استانبول ، تور ترکیه استانبول ، تور 5 ستاره استانبول

------------------------------------------------------------------

چارتر پرواز های ماهان | ایران ایر | آسمان | قشم ایر | اطلس جت

ریما گشت ، نماینده ، انحصاری ، هتل ، ریکسوس تکسیم استانبول ، و برگزار کننده ، تور استانبول ، می باشد.

مرکز خرید و فوش اورا (ora) افتتاح شد.

مرکز خرید و فروش اورا در استانبول با شعار " هر شی اورادا " افتتاح شد.

تصاویر

istan85444.jpg 1102170001ffyz3.jpg 31101456666.jpg turke88gha-sophia.jpg ds1008999113.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text