عضویت در خبرنامه

منطقه های مختلف آنتالیا | ترکیه

در قرن دوم قبل از میلاد،آتالوس پادشاه برگاما(منطقه ای در نزدیکی ازمیرودر قلمرو یونان قدیم)دستور داد بهشت روی زمین را پیدا کنند،پس از جستجوی طولانی این بهشت پیدا شد وبرآن آتلیا نام نهادندوبدین ترتیب در سال یکصدو پنجاه ونه قبل از میلاد این شهر پایه گذاری شد.در قرن سیزدئ میلادی حاکمیت آن بدست سلجوقیان ودر قرن پانزده بدست عثمانی ها افتاد.آنتالیا به عنوان وارث تمدن های قدیم آثار بجای مانده از اسکندر مقدونی وپاولوس را در خود جای داده است

موقعیت جغرافیایی آنتالیا

استان آنتالیا یکی از هشتادویک استان ترکیه ومرکزآن نیزشهر انتالیا ست . آنتالیا از غرب از طریق شهر کمر وسواحل زیبای آن آغاز واز شرق به سواحل بینظیر آلانیا ختم می شود.این استان در میان رشته کوههای توروس ودریای مدیترانه ،درجنوبغربی ترکیه قرار دارد.وبعنوان اصلی ترین مرکز توریستی وتفریحی در ترکیه محسوب وبیش از سی در صد توریستهای خارجی وگردشگران ترکیه به این منطقه سفر می کنند.

آب وهوای آنتالیا

به دلیل آب وهوای خاص مدیترانه ای ،آب وهوای انتالیا به گونه ای می باشد که حدود سیصد روز از سال آفتابی بوده وبهشتی از فعالیتهای ورزشی وتفریحات آبی همچون جت اسکی ،موج سواری،اسکی روی آب ،قایق رانی وکوهستانهاوصخره های این شهر جولانگاه کوه نوردان وصخره نوردان رابوجود آورده است.در فصل تابستان دمای هوای این شهر بین سی وپنج تا چهل وپنج درجه سانتیگراد ورطوبت بین شصت وپنج تا هفتادو پنج در صد می باشد.سواحل آنتالیا از اواسط فروردین تا اوایل آبان برای شنا مناسب است.وآفتاب زلال آن برای حمام آفتاب بینظیر است

اماکن دیدنی وجذابیتهای آنتالیا

شهر انتالیا با بلوارهای زیبا با درختان نخل ولنگرگاهها خودنمایی می کند.این شهر دارای دو ساحل معروف توریستی است که استفاده از آن برای عموم آزاد است .ساحل لارا که در شرق وشنی می باشد وساحل کنیا آلتی در غرب که صخره ای وسنگی می باشد.

با توجه به قدمت آنتالیا مراکز تاریخی این شهر نیز دارای جذابیتهای خاص خود می باشد:اسپندوس،آمفی تئاتروموزه شهر سیده ،مسجد کورکوت،، مسجد کسیک مناره،مسجد قلعه سلیمان خان،مسجد بالی بیک ،مسجد مراد پاشا،مسجد اسکله،مسجد امیر بدرالدین،مسجد آهی یوسف،مدرسه کاراتای،کلیسای عزیز نیکلاس وکلیسای ایا یورگی

مرکز آنتالیا (لارا , کندو)

در شهر آنتالیا بلوارهای زیبا با درختان نخل سر به فلک کشیده ولنگرگاهها خودنمایی می کنند،این شهر دارای ساحل های معروف توریستی است که استفاده برای عموم از سواحل آنتالیا آزاد است .لارا وکندو در شرق شهر انتالیا قرار دارددکه دارای ساحلی شنی می باشند .وساحل کنیا آلتی در غرب شهر آنتالیا ودارای صخره های زیبا وسنگی است.در حومه شهر انتالیا مناطقی وجود دارد که امکان گردش و ورزش روزانه ومفرح را برای توریستها فراهم می آورد.آبشارهای دودن که در چهارده کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد،این آبشار در مسیر ساحلی لارا مستقیما به دریا سرازیر می شود.از آبشارهای دیدنی شهر آنتالیا می توان به آبشار کورشون لو ودریاچه نیلوفر که در هجده کیلومتری مرکز آنتالیا قرار دارد.مناظر این آبشار ودریاچه واقعا با شکوه است

شهر سیده

این شهریکی از شناخته شده ترین وریایی ترین مناطق گردشگری ترکیه بشمار می آید.این منطقه بندری علاوه بر توریستی بودن منطقه ای تاریخی وباستانی محسوب می شود.سیده در معنای لغوی به معنای درخت انار می باشد.امروزه این منطقه به دلیل ویرانه های تاریخی وباستانی،ساحل ماسه ای ،فروشگاههای بی شماروامکانات اقامتی به یک مرکز توریستی مهم تبدیل شده است

شهر بلک

این شهر در چهار کیلومتری شرقی مرکز آنتالیا قرار دارد.منطقه بلک بعنوان مرکزی مدرن ولوکس،محل مناسبی برای استفاده از سواحل آنتالیا جهت گرفتن حمام آفتاب بشمار می رود.شهر بلک میزبان کلوپ ملی گلف می باشد واز اینرو بلک به بهشت گلف بازان هم مشهور است.علاوه بر گلف شرایط ویژه ای نیز برای انجام ورزشهای آبی وجود دارد.

تاریخچه بلک:

تاریخ بلک به چهار قرن قبل از میلاد مسیح برمی گردد .بلک نیز مانند سایر نفاط آنتالیا در طول تاریخ فرازونشیبهای زیادی به خود دیده است .ابتدا بخشی از سرزمینهای پامفیلیا وکیلیکیه که جزئی از امپراتوری ایر ان محسوب می شده.سپس تحت اشغال وزیر سیطره یونانی ها وسپس رومی ها قرار گرفت. ودر نهایت در دوران عثمانی بعنوان بخشی از استان آنتالیا قرار گرفت.

آب وهوای بلک :

آب و هوای بلک هم مانند دیگر سواحل آنتالیا معتدل مدیترانه ایست وتابستانهای گرم وزمستانهای معتدل دارد.

دیدنیهای بلک :

تئاتر آسپندوس ،مراکز جواهرات اسپندوس،شهر باستانی سلگه،کوههای ددگل با قله ای به ارتفاع دو هزارونهصدونودودو متر،شهر مهم وباستانی پیسیدیا ،معبد زنوس ،پارک ملی بلک

شهر آلانیا

آلانیا نام شهری تاریخی وکهن در کشور ترکیه است.که در یکصدو سی وپنج کیلومتری شهر انتالیا قرار دارد.دراین شهر اماکن توریستی و مسکونی فراوان به چشم می خورد.

تاریخچه آلانیا:

آلانیا در طول تاریخ فرازونشیبهای زیادی به خود دیده است .ابتدا بخشی از سرزمینهای پامفیلیا وکیلیکیه که جزئی از امپراتوری ایر ان محسوب می شده.سپس تحت اشغال وزیر سیطره یونانی ها وسپس رومی ها قرار گرفت.در دوره امپراتوری روم شرقی به نام کولونوروس به معنای کوه زیبا تغییر نام داد.در دوره سلجوقیان در قرن سیزده میلادی علائیه نام گرفت .ونهایتا در سال هزاروچهارصدو هفتادویک میلادی آلانیا نام گرفت وضمیمه امپراتوری عثمانی شد.بعد از جنگ جهانی اول وفروپاشی امپراطوری عثمانی جزئی از ترکیه کنونی ودر استان نتالیا قرار دارد.

آب وهوای الانیا:

وضعیت آب و هوای آلانیا معتدل مدیترانه ایست.زمستانهای این شبه جزیره بارانی ومرطوب وتابستانهای آن گرم وخشک می باشد.بهترین زمان سفر به آلانیا از اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر ماه می باشد.

اماکن دیدنی آلانیا:

قلعه الانیا،قلعه سرخ،موزه باستان شناسی،خرابه های محمود لار،خرابه های سیدرا،مسجد سلیمانیه ،مسجد امیر بدرالدین،مسجد اکشابه سلطان ،غار داملاتاش ،غار بیوک دیپسیز،غار چیمین ایچی ،غار دیم ،غار بلدیبی،غار دریا،غار کادی اینی،غار دزدان دریایی،غار عشاق،غار فسفری ،همچنین وجود کوههای آک داغ با ارتفاع دوهزاروچهارصدو پنجاه ویک متر وکوه جبرلی رئیس با ارتفاع هزاروششصدو چهل ونه متر مکان مناسبی برای کوهنوردان بشمار می آید.

مدرسه کاراتای

مدرسه علوم دینی كه در منطقه داخل قلعه كاله ایچی قرار دارد. این مدرسه از همان ابتداء در زمینه حكاكی بر روی سنگ در زمره بهترین مدارس در دوران سلجوقیان به شمار می آمده است .

از دیگر مناطق دیدنی شهر می توان به 2 مسجد كه در زمان عثمانیان سا خته شده نیز اشاره كرد. یكی از آنها مسجد مراد پاشا است كه در قرن 16 ساخته شد و دیگری مسجد Tekeli - تكلی محمد پاشا كه در قرن 18 بنا شده است میباشد. این مساجد از لحاظ كاشیكاری در نوع خود یك شاهكار هنری محسوب می گردند.

در كنار بندرگاه شهر مسجد باشكوه دیگری بنام اسكله قرار دارد كه مربوط به اواخر قرن 19 است. این مسجد از سنگهای بریده شده با چهارستون تشكیل شده كه در بالای چشمه ای طبیعی بنا شده است.

پارک ملی

در 92 كیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. این پارك شامل دره ای با انواع گونه های جانوری و گیاهی زیبا است. در كنار این پارك تنگه ای 14 كیلومتری وجود دارد كه به موازات رودخانه كوپرو امتداد می یابد. عمق این تنگه در بعضی از مناطق به 400 متر هم می رسد. رستورانهای موجود در كنار این تنگه با پخت و سرو غذاهای دریایی جلوه دیگری را به این منطقه بخشیده است. پل - Oluk الوك كه ساخت آن به دوران رومیان برگشته و بر روی تنگه قرار دارد.

به همراه پل(بوروم) كه بر روی رود( Kocadere - كجا دره) بنا شده از شاهكارهای معماری عهد باستان به شمار می آیند.از پارك ملی این امكان را خواهید داشت تا به 2 منطقه دیگر نیز بروید. یكی از این مناطق شهر باستانی سلگه و كوههای– ددگل) است كه قله - ددگل را با 2992 متر ارتفاع بعنوان بلندترین قله این كوهستان در خود جای داده است.و دیگر شهر مهم و باستانی( Pisidia - kaya - آلتین كایا) می باشد كه در منطقه شمال غربی تنگه كوپرولو در پارك ملی قرار دارد. دسترسی به این مكان از طریق جاده ای پیچ در پیچ ممكن می باشد.

دیوارهای شهر با برج های چسبیده به آن ، آب انبارها ، معبد زئوس ، بازار ، استادیوم ، تآترهای كاشی كاری شده با كاشی های برجسته و گورستان از جمله بقایایی دیدنی موجود در این منطقه می باشد. این شهر تجاری در ارتفاع 950 متری جای گرفته است.مورخان همواره اعتقاد داشته اند كه در گذشته سلگه مستقیماً با آنتالیا معاملات تجاری داشته و همین معاملات تجاری موجبات رشد اقتصادی این شهر را فراهم آورده است. شهر سلگه بوسیله (Lydian - لیدینها) اداره می شده است.

منطقه Perge

این منطقه در 18 كیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. این شهر در زمان های گذشته یعنی زمان پا مفیلیائیها از جمله شهرهای مهم و باستانی به شمار می آمده است . در سال 1500 میلادی این شهر محل اقامت Hitit) - هیتیت ها) بوده است. سنت پل در خلال سفرهای مذهبی خود از این شهر بازدید نموده است.صحنه تآتر این شهر دارای برجسته كاری های بسیار بوده كه به زیبا ترین شكل ممكن طراحی و تعبیه گردیده است. نمونه های دیگری از این برجسته كاری ها را می توان در استادیوم كه در حومه شهر قرار دارد مشاهده نمود.در این بین باستان شناسان آماتور از تماشای دروازه زیبای شهر كه در كنار 2 برج بلند قرار گرفته است لذت خواهد برد. جاده درختكاری شده با سنگفرشهای زیبا ، و یا بازار بزرگ ، حمام های عمومی و فروشگاه موجود در این منطقه نیز از دیدنیهای دیگر این منطقه به شمار می آیند.

منطقه Kemer

این منطقه در فاصله 42 كیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. در طول این مسیر 42 كیلومتری چشم اندازهای بسیار زیبا وجود دارد. در شهر كمر اقامتگاهی احاطه شده با مناظر بدیع و زیبا طراحی گردیده كه محیطی ایده آل را برای گذراندن تعطیلات گردشگران بوجودآورده است.تفرجگاه مجهزو ساحلی كمر به افراد علاقمند به ورزش های آبی از جمله قایقرانی و دریانوردی این امكان را میدهد تا به خلیج ها و سواحل بكر موجود در منطقه جنوبی شهر رفته و از مناظر دیدنی آن لذت ببرند.اجناس ارائه شده در مراكز خرید این شهر جهت تهیه هدیه و سوغاتی بسیار مناسب می با شد. در قسمت شمالی این تفرجگاه پله كانهائی تعبیه گردیده است كه شما را مستقیماً به ساحل متصل می كند. ساحل منطقه كمر ساحلی با پرچم آبی است. (واژه پرچم آبی از سوی اتحادیه اروپا اعطا گردیده و درمعنای مناطقی كه دارای سواحل پاك و تمیز هستند استفاده میگردد.)

كاخ كالكوی

این منطقه چشم انداز زیبایی را از خلیج ، جزایر و قایق های بادبانی كه در روی آبهای شفاف به آرامی شناور می باشند را در معرض دید بینندگان قرار می دهد. (كاش –در غرب منطقه ككوا قرار گرفته است . این منطقه از 3 طرف توسط كوههای اطراف احاطه گردیده است. در این منطقه این امكان را خواهید داشت تا با تاكسی های آبی متعلق به ماهیگیران محلی به خلیج و یا ساحل های زیبای اطراف سفر كنید. شنا كردن و شیرجه زدن در آبهای منطقه كاش برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود. كاش در قرن چهارم قبل از میلاد و بعنوان منطقه ای بر علیه (AntiPhellos - آنتی فلوس) بنا نهاده شده است . علیرغم اینكه امروزه بجز مقبره ها ،تابوتهای سنگی و یك تآتر آثار دیگری در این شهرنمی توان یافت ، اما شهر هنوز زیبائی خود را حفظ كرده است. در كاش قدم زدن در خیابان و تماشای مغازه هایی كه اكثراً عرضه كننده صنایع دستی و وسایل چرمی ، لوازم مسی و نقره ای ، لباسهای كتان و فرش های دست بافت می باشند بسیار مفرح است.

بعد از قدم زدن و احیاناً خریدن كردن در طول مسیر خود كه مملو از گلهای زیبا و خاص منطقه دریای مدیترانه میباشد امكان این را خواهید داشت تا در یك محل مناسب در زیر سایه یك نخل به استراحت بپردازید. كوههائی كه شهر را احاطه كرده اند ، موجبات ظهور مناطق دیدنی ، كافه ها ، رستوران ها ، مراكز تفریحی بسیاری را برای گردشگران فراهم آورده است. در این بین افرادی كه از انرژی بیشتری برخوردار هستند این شانس را خواهند داشت تا به بلندترین قله منطقه یعنی قله (م-ت-كیزلارسیوریسی) با 3086 متر ارتفاع صعود نمایند. بعد از (كیزلارسیوریسی) دومین قله مرتفع این منطقه با داشتن 3030 متر قله آك داغ) می باشد.این قله در امتداد جاده زیبای كالكان، كاپوتاش) كه دارای ساحلی منحصر به فرد است قرارگرفته است.در انتهای این ساحل زیبا غار فیروزه قرار گرفته است . در نیمه غربی این منطقه شهری كوچك بنام كالكان قرار دارد كه از روی تپه های آن می توان مناظر زیبای خلیج كوچك را نیز مشاهده كرد. این شهر با خانه های سفید و سنتی و با آن پنجره ها و بالكن های مملو از گلهای زیبا كه همانند آبشاری به خیابانها سرازیر گردیده اند به مكانی آرام و دلپذیر برای گذراندن تعطیلات تبدیل شده است.

خیابانهای باریك و پیچ در پیچ این شهر كه مملو از مغازه های گوناگون می باشد به لنگرگاهی بسیار زیبا منتهی میگردد. سپیده دم و هنگام صبح گردشگران می توانند با قایق هایی كه از این لنگرگاهها به سمت ساحل های كناری در حركت هستند به خلیج ها ی اطراف رفته و ساعاتی را در آنجا بگذرانند.معمولاً در هنگام غروب آفتاب اهالی كالكان از بالكن های خانه های خود در حین خوردن غذا ، و نوشیدنی های مورد علاقه خود به تماشای آمد و رفت گردشگران و قایق های آن منطقه می پردازند.

پلاژهای آنتالیا عبارتند از کنیاآلتی، لارا و کارپوزکالدیران. منطقه های بی داغلاری و ساکلی کنتالتی،

فرودگاه آنتالیا و فرودگاه بین المللی سابیحا گوکچن، تنها فرودگاه های آنتالیا هستند.

پارک آبی و پارک دلفین ها (دلفین ها، شیرهای دریایی، وال های سفید) در آنتالیا جاذبه های آنتالیا برای کودکان هستند.

جاذبه های دیگر آنتالیا عبارتند از:

1. کاله ایچی

مرکز تاریخی شهر آنتالیا، کاله ایچی نام دارد. کاله ایچی به معنای "داخل قلعه" است و بخش اصلی شهر را تشکیل می دهد که با دیوارهای قدیمی شهر محاصره شده و در امتداد ساحل قرار دارد. موزه کاله ایچی، مناره ییولی و لنگرگاه قایق های تفریحی از جاهای دیدنی آن هستند.

2. دروازه هادریان

دروازه هادریان یا هادریانوس یا اوچ کاپیلار (سه دروازه)، یک طاق نصرت است که به نام امپراتور رومی، هادریان، ساخته شد. طبق افسانه ها، بلقیس، ملکه سبا از زیر این طاق گذشته و در مسیر ملاقات با سلیمان نبی، روز خوبی را در کاخ آسپندوس گذرانده است.

3. آبشارهای دودِن

نهرها و رودهای منطقه آنتالیا در نهایت به دریای مدیترانه می ریزند و مناظر زیبایی همچون آبشارهای دودن را خلق می کنند.

5. موزه آنتالیا

کلکسیونی زیبا از سکه های قدیمی، مجسمه ها، کنده کاری ها، سنگ نوشته، آینه ها و غیره در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. اگر به آنتالیا سفر کردید، بازدید از این موزه را فراموش نکنید.

6. جاده آتاتورک

این جاده که خیابان اصلی شهر است، به همه مکان های دیدنی آنتالیا نزدیک است و راه دارد. رستوران ها، فروشگاه ها، کافی شاپ ها و میدان ها و ادارات راهنمای توریستی، ساختمان های اداری و پارک های زیادی در این جاده وجود دارند.

7. لنگرگاه آنتالیا

این لنگرگاه باستانی و طبیعی پیش از این آتالیا نامیده می شد. از این لنگرگاه تورهای تفریحی با قایق روزانه به سوی دریا روانه می شوند و آبهای فیروزه ای آنتالیا را می گردند.

8. پارک دلفین ها (دلفیناریوم)

پارک دلفین ها بخشی از پارک آبی آنتالیا است و دلفین ها، فک ها و وال های سفید در این پارک نمایش می دهند. اگر خانواگی سفر می کنید، این جاذبه برای خانواگی ان مناسب است.

9. غواصی

در آنتالیا مراکز غواصی فراوانی وجود دارد و اگر یک غواص حرفه ای هستید و می خواهید دنیای زیر آب های فیروزه ای آنتالیا را کشف کنید، این فرصت را از دست ندهید.

10. پارک یاووز اوزجان

در آنتالیا پارک های زیادی وجود دارد که تقریباً همه در کنار هم و به دور ساحل هستند. درست در کنار آبشارهای دودن پارک یاووز اوزجان قرار دارد که گیاهکاری و آبنماهای زیبایی دارد و در شب نورافشانی آن بسیار زیباست.

مسجد قلعه(مسجد سلطان سلیمان)

در آلانیا در طرف غرب کنشت(معبد یهودیان) قرار دارد.

این مسجد به دستور پادشاه سلجوقی علا الدین کیقباد اول ساخته شده و در بین سالهای 1530 تا 1566 به دستور سلطان سلیمان مرمت شده وبه همین دلیل با نام مسجد سلطان سلیمان از آن یاد می شود. این بنا از سنگ ساخته شده و به شکل مربع می باشد .

مسجد بالی بیگ

دربخش بیرونی کاخ و در کوچه بالی بیگ محله مراد پاشا می باشد. این بنا یک گنبد هشت ضلعی بزرگی داردو به شکل مربع از خود نشان می دهد. در قرن پانزدهم به دستور بالی بیگ مال کوچ اوغلو ساخته شده است.

مسجد مراد پاشا

دربیرون محوطه کاخها در خیابان کاظم اوز آلپ قرار دارد. به دستور صدراعظم مراد پاشا در سال 1570 ساخته شده است. روی یک ده ضلعی به وسیله یک گنبد بزرگ پوشیده شده است. ستونهای قسمت آخر مسجد که باریک بوده و سه گنبدی می باشد با سنگهای رنگین تزیین شده است.

مسجد امیر بدرالدین

مسجدی که در آلانیا واقع شده و امروزه تحت نام مسجد آندیزلی شناخته می شود نام خود را از درخت آندیز (سرو کوهی)گرفته است.

کنار این مسجد که در سال 1277 به دستور امیر بدرالدین ساخته شده است مناره نه جندان بزرگ آن که از سنگهای تراشیده ساخته شده است. منبر آن یکی از زیباترین نمونه های هنر منبت کاری می باشد.

ییولی مناره

در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد مناره مسجد اعظمی است که سلطان سلجوقی علاءالدین کیقباد در سال 1230 از کلیسا به مسجد تبدیل کرده است. مناره شیار دار در اولین نگاه مانند یک بنای یادگاری چشم نواز است و به عوان سمبل شهر نیز می توان آن را قبول کرد. کف این مناره که از بنای مسجد جدا بوده و بلافاصله در کنار مسجد در میدان کاله کاپی سی ساخته شده به شکل مربه سنگفرش شده است. به این دلیل که بدنه اس از آجر و به شکل قاچ قاچ بوده ، همچنین از هشت عدد نیم استوانه ساخته شده است به ییولی مناره مشهور شده است. تنه ضخیم مناره در سایه این شیارها صاحب بنایی بسیار زیبا می باشد. بدنه مناره مزین به آجرهایی سرخ با چین هایی فیروزه ای می باشد.

مقبره و مسجد آهی یوسف

واقع در محله سلجوق کوچه مرمرلی می باشد. در سال 1249 با نام آهی یوسف بنا شده است. از سنگ ساخته شده و مسجدی کوچک به شکل مربع می باشد. در قسمت جنوب مسجد و در میان دیوار های قلعه مقبره آهی یوسف قرار دارد

بازارهای آنتالیا

بازار اصلي آنتاليا

بازار اصلي آنتاليا سر پوشيده است و در آن مي توان انواع محصوالات شامل صنايع دستي، انواع جواهر آلات، خوراكهاي تركي، سوغاتيهاي ويژه تركيه مثل حلوا، باقلوا، چاي سيب، شيره كاج، ادويه جات و ... را خريد نمود. همچنين در اينجا بسياري از فروشگاههاي كفش و البسه از جمله كالاهاي چرمي تركيه قرار دارند. خياط هاي محلي در اين بازار انواع تعميرات را ميپذيرند. در اين بازار همچنين كفشها و لباسهاي دست دوخت با كيفيتي عالي ارائه ميشود.

Shemall

این بازار در محل تقاطعی که منطقه لارا را به چهار قسمت تقسیم میکند قرار گرفته است . این بازار یکی از جدیدترین بازارهای تاسیس شده در این منطقه است که دارای امکانات جدید و زیادی می باشد.

این بازار در سال 2008 افتتاح گردیده و میزبان تعداد زیادی از مارکهای مختلف بین المللی است که دارای شعبه ای در این بازار هستند.

این مرکز خرید مجهز دارای 10.000 متر مربع مساحت می باشد که در آن مارکهای مختلف ترک و اروپائی همچون:

Polo, Calvin Klein, Lacoste, Swatch, Saat & Saat, Nine West, Steve & Madden, Boyner, United Colors Benetton, Ipekyol, LC Waikikik

و دهها مارک دیگر دارای شعبه هستند

نام این فروشگاه همانند نام انگلیسی آن shock یا هیجان می باشد زیرا این فروشگاه همانند 2 مجموعه دیگر خود در آنتالیا Tansaş و Migrosدارای قیمتهای بسیار ارزان و

مناسبی می باشد البته باید توجه نمود که تنوع محصولات در این فروشگاه مانند 2 مجموع قبلی نبوده و از محدودیت خاصی برخوردار می باشد زیرا فروشگاه شوک از زیر مجموعه های فروشگاه میگروس می باشد.

فروشگاه های شوک دارای 52 شعبه در کل آنتالیا می باشد که رقم قابل قبولی برای یک زیر مجموعه فروشگاهی می باشد. بطوریکه هر منطقه مسکونی در آنتالیا یک فروشگاه شوک محلی را برای خود اختیار کرده است.

همچنان که اشاره گردید این فروشگاه دارای گستردگی محصولات مانند فروشگاه های بالاسری خود نبوده و دارای محدودیت می باشد اما برای برطرف نمودن احتیاجات اولیه هر محله و یا گردشگران بسیار مناسب می باشد ضمن اینکه از قیمتهای مناسبی هم برخوردار است.

از جمله سایر فروشگاهائی که مانند مجموعه زنجیره ای شوک عمل می کنند می توان به BIM و A101 و 1e1 نیز اشاره نمود که مانند فروشگاه های شوک عمل می کنند

Carrefour SA

یک فروشگاه کاملا اروپائی با شعباتی در تمام کشورهای دنیا و مخصوصا شهر آنتالیا و کشور ترکیه. دارای طیف گسترده ای از انتخاب انواع محصولات با قیمتهای مناسب در این فروشگاه که در برگیرنده همه نوع محصولات غذائی خانگی بهداشتی آرایشی الکتریکی صوتی و تصویری و هزاران نوع محصول دیگرمی باشد.

این مجموعه فروشگاهی دارای شعبات مختلفی در بخشهای مختلف آنتالیا مانند Konyaalti و شرق آنتالیا و همچنین دارای شعباتی در منطقه لارا , کمر و آلانیا می باشد.

فروشگاه های این منطقه دارای تخفیفات ویژه ای هستند که شما با خرید کارتهای مخصوص می توانید از تخفیفات ویژه این مجموعه فروشگاهی برخوردار شوید

تصاویر

1121110658813.jpg 11211106116.jpg 11215can1106on.jpg 1106127e-antalya.jpg 1106antalya-master.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text