عضویت در خبرنامه

چرا تفلیس ؟ - بخش اول

تفلیس زیبا ترین ، مهم ترین و بزرگ ترین شهر ، کشور گرجستان میباشد و مهم تر از همه ، تفلیس پاینخت کشور گرجستان نیز میباشد . این شهر در جاده ابریشم واقع شده است و به همین دلیل مانند یک پل ارتباطی از شرق به غرب میباشد ولی از نظر جغرافیایی اگر در نظر بگیریم این شهر هم عرض با شهر استانبول میباشد این شهر به دلیل پر از تپه میباشد و از نظر این ناهمواری به سالن آمفی تاتری تشبیه شده است که به صورت بالا و پایین میباشد . این شهر دارای آب و هوای معتدل رو به مرطوب میباشد. این شهر به شهر چند فرهنگی معروف است زیر اقلیم های متفاوت فرهنگی در این شهر به وفور یافت میشود مانند اروپایی ها ، ارامنه ، آذری ها ، گرجی ها و ... و همچنین سایر اقوام یونانی ، ژرمن ، یهودی و ... به وفور در این شهر دیده میشود .. از مهم ترین وسایل جابه جایی در این شهر ، مترو میباشد .این مترو تفلیس علاوه بر مهم ترین و سریع ترین وسیله جابه جایی در این شهر ، یک موزه تاریخی و گردشگری میباشد . در ادامه نگاهی کوتاه به جاذبه های گردشگری این شهر می اندازیم:

کلیسا سامبا - Sameba Cathedral

این مظهر عشق که یکی از نقاط مهم گردشگری شهر تفلیس میباشد سالانه تعداد بیشماری از توریست ها و گردشگران را به قلب تفلیس ( خیابان آولاباری ) میروند تا از این کلیسا دیدن کنند این کلیسای رویایی روی تپه ای به نام الیا در قسمت چپ رود کورا قرار دارد و دربرگیرنده نمایی کامل از تمام شهر تفلیس میباشد که نمونه ای اصیل از فرهنگ غنی گرجستان میباشد . این کلیسا دارای 9 کلیسای کوچک تر در قلب خود میباشد و هم چنین 5 کلیسای کوچک تر در طبقه پایینی این کلیسا قرار دارد در ساخت این کلیسا از مواد طبیعی استفاده شده است در فرش کردن کف این کلیسا از سنگ مرمر استفاده شده است و در طراحی دیواره های این کلیسا از موازیک های زیبایی استفاده شده است . این کلیسا در سال 2005 توسط گروهی از نقاشان ماهر گرجی ساخته شده است ، این کلیسا شامل برج ناقوس ، اقامتگاه پادشاه گرجستان ، کارگاه و محل استراحت گروه ها و آکادمی های دینی میباشد. این کلیسا در مساحت بیشتر از 5000 متر مربع و در بلندایی بیشتر از 84 متر میباشد. ساخت این کلیسا از سال 1995 شروع و در سال 2005 به دستور پادشاه اعظم گرجستان ساخته شد این کلیسا مهم ترین و بزرگ ترین کلیسا در کل منطقه گرجستان و قفقاز میباشد .

میدان آزادی - Freedom Square

میدان آزادی یا همان freedom square که در قلب شهر تفلیس واقع شده است در گذشته با نام " اروان " "Ervan " خوانده میشده است این میدان نام های متفاوتی داشته است یه مدتی لنین خوانده میشد و در آخر آزادی نام گرفت .

پاسکوویچ یروانسکی یکی دیگر از نام های این میدان است پاسکوویچ یروانسکی سرهنگی روسی است و این نام را به علت دفاع دلیرانه اش از گرجستان از امپراطوری روسیه دریافت کرده است در کنار این میدان فواره ای قرار دارد که بین مجسمه پوشکین و این فواره " مقبره کامو " قرار دارد . کامو یکی از شخصیت های مطرح انقلابی گرجستان است ولی سنگ قبر وی زیر زمین دفن و گم است .

تصاویر

69012418.jpg free18181.jpg 27299-18.jpg yyyhhhd888.jpg Exhib1818.jpg 1413-1818.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text