عضویت در خبرنامه

درباره کوش آداسی ترکیه

اين شهر توسط مردماني كه در 3000 سال قبل از ميلاد مسيح از فلات مركزي آناتولي به اين مكان مهاجرت كرده اند پايه ريزي شده است.آب و هواي معتدل اين منطقه اين اجازه را به ساکنان آن داده بود تا به توليد محصولات كشاورزي مانند زیتون ، انگور و انجیر در زمین های حاصلخیز اطراف بپردازند.

اين شهر در سال 546 قبل از ميلاد به تصرف ايرانيان درآمد.در سال 200 قبل از ميلاد امپراتوري رم اين شهر را به تصرف خود درآورد و بعد از تقسيم امپراتوري رم ، امپراتوري رم شرقي بر اين شهر تسلط يافت.

يك زلزله باعث تغيير مسير رودخانه ، آب و هوا و در نتيجه نابودي شهر افسوس در نزديكي کوشی آداسی گرديد و در آن زمان اين امر باعث شد کوشی آداسی بعنوان يك معبر مهم مورد توجه قرار گيرد.

پس از حمله سلطان محمد فاتح ، اين شهر در سال 1413 توسط امپراتوری عثمانی اداره می شد. در دوران سلطنت عثمانی ها، کوشی آداسی به ساختمان های با شکوه مشهور شد.

كاروانسراي اوكاز محمت پاشا يكي از بناهايي است كه در آن ميتوان معماري دوران عثماني را بوضوح مشاهده نمود.

دروازه قلعه، دیوارها و مساجد و همچنین ارگ قلعه در جزیره کبوتر ، در دوره عثمانی ساخته شده است كه منعکس کننده سبک معماری دوران است.

پس از جنگ جهانی اول در سال 1919 کوشی آداسی مورد تاخت و تاز یونانیان قرار گرفت و طي يك مبارزه طولاني در سال 1922 کوشی آداسی بخشي از جمهوري تركيه شد.

آب وهوای کوش آداسی :

یکی از خصوصیات کوش آداسی این است که هوای آن کاملاً مدیترانه ای است با تابستانهای گرم و زمستانهای نسبتاً سرد. حدود 300 روز در سال مردم به این شهر سفر میکنند و سواحل آن لذت میبرند.

اما بهترین فصل سفر به کوش آداسی از 15 خرداد الی 15 شهریور میباشد. البته گرانترین فصل سفر از 15 تیر تا 15 شهریور میباشد اما چنانچه بتوانید اواخر اردیبهشت ماه تا اوسط خرداد ماه به کوش آداسی سفر کنید از لحاظ قیمتی بسیار به نفع شما خواهد شد . همچنین در این زمان آب و هوای بسیار معتدل و مطلوبی در انتظار شما خواهد بود.

بسیاری از ایرانیان در تهطیلات عید به ترکیه سفر میکنند اما در این موقع از سال هنوز استفاده از تفریحات آبی تا حد بسیار زیادی مقدور نمیباشد.

جغرافیای کوش آداسی :

کوشاداسی یا جزیره پرنده در ۷۱ کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه واقع گردیده‌است. این شهرستان که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه‌است در کانون مراکز مهم گردشگری از جمله ازمیر، افس، مریم آنا، ملیت، دیدیم پاموک، کاله، مارماریس و بودروم قرار دارد. بندر گوش آداسی به علت نزدیکی با جزیره یونانی ساموس برای گردشگران که به ترکیه مسافرت می‌کنند از جذابیت خاصی برخوردار است. قایق‌های تفریحی مدرن که تورهای آبی را برگزار می‌کنند زیبایی خاصی به این بندر بخشیده‌اند. بندر کوش آداسی یکی از بنادر مهم منطقه می‌باشد.

اماکن دیدنی وجذابیتهای کوش آداسی :

در کوش آداسی می توان با کشتی به جزایری که در حاشیه آن است و فاصله آن تا ساحل بسیار کم است سفر کرد و از آب دریای مدیترانه در یک روز لذت برد.در شهر می توان جیپ کرایه کرد و به مناطق اطراف سفر کرد.

یکی از بزرگترین پارکهای آبی اروپا با نام آدالند در شهر كوش آداسی می باشد.توصیه می شود حتماً رافتینگ در پارک آبی آدالند را تجربه کنید. در ساحل و پلاژ آن می توان اسب کرایه کرد و با اسب می توان به داخل دریا رفت.

تصاویر

kush adasi x1 (1).jpg kush adasi x1 (2).jpg
An item with the same key has already been added. Key: text