عضویت در خبرنامه

روستاولی | میدان آزادی

خیابان روستاولی شاهراه اصلی شهر تفلیس است و یکی از باید های گردشگری شهر به شمار می رود.

میدان مرکزی تفلیس در منطقه قدیمی شهر واقغ شده است.در دل میدان مجسمه 44 متری گیورگی مقدس وجود دارد در دوران شوروی در این میدان مجسمه لنین و اسم این میدان مجسمه لنین بود.

خیابان روستاولی

خیابان روستاولی یکی از خیابان های اصلی شهر تفلیس گرجستان و یکی از باید های گردشگری شهر به شمار می رود که در گذشته آن را به نام گلوینی می شناختن.این خیابان حدود 1.5 کیاومتر طول دارد و از میدان تاویسوپلیا یا همان آزادی شروع و به ایستگاه مترو روستاولی و خیابان کوساوا ختم می شود.

این خیابان همچنین مرکز اصلی انقلاب رز هم بوده که در تاریخ معاصر گرجستان نقش مهمی ایفا کرده است .این خیابان همچنین مرکز اصلی انقلاب رز هم بوده که در تاریخ معاصر گرجستان نقش مهمی ایفا کرده است .این خیابان مملو از کافه ها ، موزه ها و فروشگاه های مختلف است.در عین حال که بسیاری از ساختمان های دولتی ، عمومی و تجاری مهم شهر هم در همین مکان قرار دارند پارلمان گرجستان ، کلیسای کاشوتی ،مرکز تئاتر تفلیس ،موزه روستاولی و آکادمی علوم گرجستان در همین جا قرار دارند.

میدان آزادی

میدان آزادی در انتهای شرقی خیابان معروف روستاولی قرار گرفته و به عنوان یکی از جاذبه گردشگری شهر تفلیس گرجستان است .میدان آزادی در سال 1981 همزمان با پیروزی جمهوری گرجستان پس از فروپاشی امپراطوری امگذاری گردید.این میدان در ابتدا تحت عنوان میدان (یروان ) شناخته میشده است که برگرفته از نام یک سرهنگ روسی به نام پاسکوویچ بریوانسکی بوده و این عنوان را به خاطر تسخیر شهر ایروان برای امپراطوری روسیه دریافت کرده بود ، بعد از آن هم به میدان لنین ودر آخر و امروزه به نام میدان آزادی شناخته می شود.

میدان آزادی تفلیس محلی برای تظاهرات توده های مختلف از جمله کسانی که برای استقلال گرجستان از اتحاد جماهیر شوروی ، انقلاب رز و دیگران بوده است.

در سال 2005 نیز در محل میدان آزادی رئیس جمهور وقت ایالات متحده ، جورج دبلیو بوش ، و رئیس جمهوری گرجستان ، میخائیل ساماشویلی ،خطاب به جمعیت 100 هزار نفری ، شصتمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم را جشن گرفتند.در کنار میدان آزادی ایستگاه مترو برای دسترسی راحت تر به آن قرار داده شده است همچنین هتل بزرگ مریوت نیز در این میدان شعبه دارد.

تصاویر

56918.jpg 1478074262_lahzeakhari-net-europe-2017-1_thml.jpg tbilisi01.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text