عضویت در خبرنامه

آب های آبی | بدروم

بدروم شهری زیبا و ساحلی در جنوب غربی ترکیه که در کنار ساحل دریای اژه از مراکز بسیار زیبای توریستی با معماری فوق العاده خاص به سبک مصری در کنار قلعه قدیمی آرام گرفته است.شهر بدروم جزو شهرهایی است که در فصل توریستی بصورت 24 ساعته باز می باشد.بدروم که در زمان باستان (هالی کارناس ) نامیده میشد در واقع زادگاه هردوت و محل مقبره پادشاه ماسولوس است که یکی از عجایب هفت گانه جهان باستان است.شبه جزیره ی زیبا ی بدروم مطابق با سلیقه گردشگرانی است که به فضای تسکین بخش و آرام علاقمند هستند.روستاهای اطراف آن به همراه میهمان سراها و هتل های کوچک واقع بر یک خلیج آرام این امکان را می آرایند.

بدروم

شهر بدروم به چندین منطقه تقسیم شده است که هر کدام از مناطق دارای ویژگی های خاص خود میباشد: مناطق گومبت ، باغلا ، کارا اینجیر ، ارتا کنت یالیسی ، اکتور ، بیتز ، بارداکچی واقع در ساحل جنوبی ، دارای کرانه های شنی زیبایی هستند .مناطق ارتا کنت ، بیتزو اکتور از جمله سواحلی هستند که پوشیده از زنبق هایی با گل های آبی رنگ و اردو زنان و موج سواران از منطقع گومبت لذت میبرند و در منطقه بیتز تخته های موج سواری رنگارنگ ، با مهارت از میان دکلهای قایق ها در خلیج می جهند .

نام دارد با این کشتی می توانید سفر به یاد ماندنی در دریای مدیترانه داشته باشید این کشتی Blue Voyage معروفترین کشتی تفریحی بدروم کاتاماران

در ساحل های مختلف می ایستد و شما می توانید در آن مناطق شنا کنید .بدروم دارای هتل هایی با سطح و کلاس بسیار بالاست.

مناطق گردشگری بدروم :

1.قلعه سنت پیتر ( قلعه بدروم )

این قلعه که در جنوب غربی ترکیه در شهر بدروم واقع شده است ، توسط تیمارگر شوالیه ها در سال 1402 ساخته شدو قلعه سنت پیترز نام گرفت.در

بازدید از این قلعه به حال و هوای تاریخی جنگ های ترکان سلجوقی بر میگردید .میتوانید از اشیای قدیمی و کلکسیون ظروف شیشه ای باستانی موجود درآن دیدن کنید.

2.گشت با قایق

با تر های روزانه قایق سواری می توانید به بازدید از سواحل زیب ، غواصی و شنا در آب های نیلگون بدروم بروید ماهیگیری کند و از عجایب زیر آبی عکس بگیرید و انواع ورزشهای آبی را انجام دهید. در اغلب تورهای قایق سواری استفاده از لوازم غواصی رایگان می باشد.

3.آمفی تئاتر باستانی

آمفی تئاتر باستانی بدروم در راستای بزرگراه اصلی تورگوت رئیس قرار دارد.غول های موبایل اریکسون و ترکسل این آمفی تئاتر بازسازی کرده اند

این آمفی تئاتر در وضعیت خوبی قرار دارد و منظره پانورامیک کل شبه جزیره از داخل آن مشهود است.پس از 1973 تبدیل به موزه ی هوای باز شده ،این روز ها از آن برای برگزاری کنسرت ها ،جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی استفاده می شود.

4.آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس

این آرامگاه یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان بود و در هالی کارناسوس ماسولوس و توسط همسر و خواهرش آرتمیسا ساخته شد.این آرمگاه قبر بسیار بزرگی است که معماری یونانی و مصری در آن ترکیب شده است .امروزه تبدیل به موزه فضای باز شده است و زیبایی های معماری باستانی آن تحسین می شود.

5.گومبت

منطقع گومبت 2 کیلومتر از شهر بدروم فاصله دارد و بخشی از بدروم محسوب می شود .این منطقه همیشه پر از توریست است و گزینه ای برای افرادی است که از سرگرمی های بدروم خسته شده اند .رستوران های هندیف مکزیکی و چینی و کافه های آن همیشه شلوغ هستند و بزرگترین و زیباترین هتل ها در گومبت هستند .خانواده ها و فرزندانشان می توانند از ساحل کم عمق و طولانی و انواع و اقسام سرگرمی ها ی آبی گومبت لذت ببرند.

6.گشت و دریا گردی آبی با گولت

گشت آبی در بدروم با قایق هایی به نام گولت انجام می شود با این قایق ها سواحل زیبای بدروم را سیر می کنند و ار خلیج های زیبای آن لذت می برید. دوربین عکاسی را فراموش نکنید .این گولت ها دارای کابین هایی با حمام و دستشویی های خصوصی با آب داغ و آشپزخانه کامل هستند.تمام تجهیزات ورزش های آب را دارند و باورتان نمی شود که چقدر مقرون به صرفه هستند .می توانید همه وقت خود را روی عرشه بگذارانید.

7.تورگوت رئیس مارینا

دی –مارین تورگوت رئیس در نوک شبه جزیره بدروم واقع شده است که رنگ سبز زیبای خشکی با رنگ آبی زلال دریای اژه ادغام می شوند.خانه های سفید رنگ زیبا با جلوه گیاهان بگونیا ، شمعدانی و خرزهره ،چشم انداز و منظره این لنگرگاه کوچک ، تجل بخش بازی رنگ هاست.