عضویت در خبرنامه

حقایق باور نکردنی درباره مارماریس

مارماریس یکی از شهر های ترکیه است که اسمش برای مسافران به آشنایی سایر شهر ها نیست . این شهر ساحلی که در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته به علت دسترسی های آبی که داره نقطه مهمی برای ماهی گیری و کشتی رانی شناخته شده است در امتداد آب های مارماریس به جزیره یونانی رودس خواهیم رسید " فراموش نکنید سری به این جزیره هم بزنید " . مردم مارماریس به زبان ترکی صحبت می کنند و واحد پولی آن ها لیر است .

در ادامه به جاذبه های گردشگری ، دیدنی های مارماریس ، مراکز خرید و کلیه فعالیت هایی که در این شهر میتونین انجام بدین می پردازیم :

@val3

مارماریس از نظر جغرافیایی :

این شهر بین سواحل اژه و سواحل مدیترانه واقع شده و شهر مارماریس در حصار رشته کوه های کنار دریاست ، مساحت این شهر بالغ بر 878 کیلومتر و جمعیت آن بیش از 34000 نفر میباشد ، جالبه بدونیم نام مارماریس از کلمه مرمر که به علت وجود سنگ های مرمر تو این شهره ، نام گذاری شده .

مارماریس از نظر آب و هوایی :

ماماریس شهری بندریه که دارای آب و هوایی مدیترانه ای است که زمستان هایی بارانی و تابستان های گرم و مرطوب داره حداقل دما به 10 درجه سانتی گراد می رسه که این شهر رو به شهری 4 فصله تبدیل میکنه و هوا همیشه برای شنا و ورزش های آبی مساعده ولی فصل طلایی برای سفر به این شهر نیمه ی اول سال می باشد .

@val3

مارماریس از جهت غذا و خوراکی :

هزینه غذا در مارماریس نه گران است و نه ارزان . برای یک وعده غذای معمولی در رستوران ارزان 25 لیر برای هر نفر ، رستوران معمولی اگر باشد 80 لیر و به قطع رستوران های لاکچری قیمت ها بالاتر است ، قیمت مک دونالد های کبک تقریباً ارزان تر و معادل 16 لیر است اما آب معدنی کوچیک شیشه ای 7 لیر میباشد ، ولی اگر دنبال قیمت های مقرون به صرفه تری هستید توصیه ما به شما این است که با کمی جستجو و سرچ اغذیه فروشی در خیابان های این شهر خواهید یافت که به آن ها استریت فود نیز گفته می شود .

به علت شباهت بالای مردم ایرانی و ترک در سلیقه غذایی ، تنوع غذایی بسیار بالا و طعم آن نیز غریب نیست .

@val3

رستوران های مارماریس را در مقاله های قبلی به مفصل توضیح داده ایم ولی مجدد در این مقاله یادآوری میکنیم :

رستوران سمدان | Samdan Restaurant

رستوران پیکادیلی | Piccadilly Restaurant

رستوران د گریت کورنر استیک هاوس | The Great Corner Steak House

مارماریس از نظر هزینه حمل و نقل :

هزینه بلیط تک سفره دو و نیم لیر ، هزینه تاکسی به محض اینکه به آن داخل شوید سه لیر و به ازای هر کیلومتر 4 لیر به آن اضافه می شود ولی اگر میخواهید تاکسی منتظر شما بمانید 18 لیر را باید پرداخت کنید ، قیمت هر لیتر بنزین در این شهر 5 لیر است .

تصاویر

429_boat-trips.jpg 2018-08000.jpg 33667793.jpg 183380669.jpg ACC_974634_TUR_47WebOriginalCompressed.jpg f6f54a2bc22d40.jpg marmaris1.jpg marmaris2.jpg marmaris3.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text