عضویت در خبرنامه

راهنمای سفر به قبرس شمالی

جزیره زیبا و بکر قبرس واقع در شمال شرقی دریای مدیترانه و نقطه تلاقی اروپا و آسیا و آفریقا میباشد بعد از سیسیلی ها و ساردیانا سومین جزیره بزرگ جهان قبرس شمالی میباشد.

موقعیت جغرافیایی

این جزیره در همسایگی ترکیه در شمال ، جنوب با مصر ، شرق با سوریه و از سمت غرب در همسایگی کشور یونان قرار دارد .

ویژگی های این جزیره

جزیره نیمه کوهستانی قبرس شمالی که کوه های آن در شمال و جنوب غرب واقع شده و در ناحیه مرکزی از جلگه های وسیعی برخوردار است . از ویژگی های بارز قبرس میتوان به آب و هوای پاک ، طبیعت بکر و دست نخورده ، تاریخ غنی ، بناهای تاریخی ، سواحل شنی و صخره ای ، ساحلی به شفافیت کریستال و صدها ویژگی های خاص دیگر میتوان اشاره کرد.

سابقه تاریخی

از هزاره های سوم و چهارم قبل از میلاد فرهنگ عصر مدرن و جدید در کشور قبرس رایج شده است 800 سال قبل از میلاد فنیقی ها در قبرس ساکن شدند و حکومت قبرس به دست آشور و بعد از آن به دست مصر افتاد . در قرن ششم قبل از میلاد حکومت به دست قبرس افتاد و این حکومت 2 قرن طول کشید . سال 1914 قبرس به قلمرو انگلیس اضافه شد و در سال 1925 به رسما به استعمار این کشوردرآمد . اما در سال 1974 کشور ترکیه با فرستادن نیروهای ترک از قسمت های ترک نشین قبرس حمایت کرد و در نتیجه قبرس به دو قسمت اروپایی (یونانی – جنوب ) و شمالی ( ترک – شمال ) تقسیم شد .

آب و هوای قبرس

قبرس به دلیل برخورداری از آب و هوای مدیترانه ای ، دارای تابستانی طولانی که از ماه می تا ماه اکتبر طول میکشد و زمستانی ملایم از ماه دسامبر تا فوریه دارد . فصل بهار و پاییز در این کشور بسیار کوتاه بوده و با داشتن 340 روز آفتاب این کشور رکورد دار آفتابی ترین جزیره مدیترانه است .

تصاویر

BG062407030722.jpg Kyrenia-North-Cypru0722.jpg Wonderful-Northern0722.jpg Karpaz-beec0722.jpg kktc50722.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text