عضویت در خبرنامه

سواحل صورتی

موجودات ریز قرمز رنگی که در صدف ها و صخره های مرجانی زندگی می کنند ، به کف اقیانوس می روند و جریان آب آن ها را به ساحل می آورد .گاهی اوقات کلیسیم کربنات آزاد شده از مرجان ها یا صدف جانوران بی مهره ی دریاییمانند خرچنگ منزوی ، با ماسه ها ترکیب می شود و این رنگ صورتی پدید کی آید .در متن زیر به 10 ساحل صورتی شگفت انگیز اشاره می کنیم:

)Elafonisi Beach , Create –Greece 1.ساحل الافونیسی ، کرت – یونان (

این ساحل یونانی در جنوب جزیره ی مدیترانه کرت واقع شده است.در بعضی از ماه های سال می توانید در آب های کم عمق این ساحل قدم بزنید و کودکانتان می توانند در ساحل زیبای صورتی آن بازی کنند.

)Spiaggia Rose Of Budelli , Sardinia –Italy 2.اسپیاجا رزای بادلی ، ساردینیا – ایتالیا (

جزیره ی ایتالیایی بادلی در مجمع الجزایر مادالنا واقع در شمال ساردینیا قرار دارد .اسپیاجیا رزاست که به معنی ساحل صورتی است ، در بین سواحل این منطقه جز معروف ترین ها است .این ساحل یکی از زیباترین و دیدنی ترین ساحل ها در دنیا می باشد.

)Pink Beach Of Komodo – Indonesia 3.ساحل صورتی کومودو ،اندونزی (

جزیره کومودو به همراه 17508 جزیره دیگر ، اندونزی را تشکیل می دهند .این جزیره بخشی از پارک ملی معروف کومودو است که زیستگاه بزرگترین مارمولک جهان است .کومودو برای ساحل فوق العاده اش هم معروف است .ساحلی با ماسه های نرم صورتی زنگ که تخته سنگ ها در آن پراکنده اند و مرجان های موجود در آب ، منظره ای دیدنی فراهم کرده اند.

Horseshoe Bay Beach – Bermuda 4.ساحل خلیج هورس شو ( نعل اسبی ) ، برمودا (

جزیره ی برمودا سراسر قلمرو و بریتانیا را در شمال اقیانوس اطلس در برگرفته است و خارج از سواحل آمریکایی شمالی قرار دارد .برمودا جزایر بی نظیری دارد که مشهورترین آن ها ، ساحل خلیج هورس شو است.رنگ صورتی ماسه های این ساحل هلالی شکل ،ناشی از تکه های صدف ها و مرجان هایی است که امواج به ساحل آورده اند .قدم زدن در کنار آب های فیروزه ای این ساحل تجربه ای بسیار لذت بخش برای مسافران برمودا است.

)Pink Beaches Of Barbuda – Cribbean Sea 5.سواحل صورتی باربودا ، دریای کارائیب (

باربودا جزیره ای از جزایر دوقولوی باربودا و آنتیگوآ است که بین دریای کارائیب و اقیانوس اطلس قرار دارد .ساحل غربی باربودا هرازچندگاهی با ماسه های صورتی پوشیده می شود ، اما ساحل صورتی واقع در جنوب غربی باربودا ، بسیار مورد توجه است .این ساحل نه چندان وسیع با تکه های زیادی از صدف های حلزونی شکل که امواج با خود به ساحل می آورند پوشیده شده است.

Balos Lagoon Beach Of Crete – Greece 6.ساحل تالاب بالوس کرت – یونان (

تالاب بالوس بین ساحل کرت و جزیره خالی از سکنه ی گرامووسا قرار دارد.دیدن این تالاب و ساحلش در کنار آب های کم عمق و گرم آن تجربه ای بسیار لذت بخش است.قسمتی از ساحل رنگ صورتی ملایمی دارد که از پراکنده شدن میلیون ها صدف خرد شده روی ساحل به وجود آمده است .این تالاب با تخته سنگ ها و صخره هایی محدود شده است.

Tansi Beach Of Lambok , Indonesia 7.ساحل تنگسی لمبوک – اندونزی (

لمبوک جزیره ای اندونزیایی در غرب سوندای است .ساحل تنگسی یا همان صورتی رنگ این جزیره آن را از سایر سواحل اندونزی متمایز می کند .این جزیره در محلی دور افتاده است و نسبت به سواحل دیگر جمعیت کمتری دارد ، لمبوک چشم اندازی حیرت آور دارد.

)Bonaire Pink Beach – Dutch Caribbean Island 8.ساحل صورتی بونیر – جزیره کارائیب هلند (

جزیره ی بونیر واقع در دریای کارائیب همراه با جزایر آروبا و کوراسائو گروه جزایر (ای بی سی ) را

در آمریکای جنوبی تشکیل میدهد که یکی از دینی ترین جزیره های جهان است و ساحل ماسه ی صرتی بونیر یکی اط چشم انداز های بی نظیر این جزیره است.

Pink Beach Of Harbor Island –Bahamas 9.ساحل صورتی جزیره هاربور – باهاما (

زیره ی هاربور شهری در باهاما ،واقع در اقیانوس اطلس است .این جزیره برای ساحل صورتی رنگ خود به طول 4.82 کیلومتر معروف ترین ساحل صورتی در دنیاست.ماسه های صورتی رنگ این ساحل ناشی از مقدار زیادی از صدف های روزن دار است.هر گرم از یک تکه رسوب شامل صد ها موجود زنده و تعداد زیادی صدف غیر زنده است.

Pink Beach Of Great Santa Cruz Island–Philippines 10.ساحل صورتی جزیره گریت سانتاکروز ، فیلیپین (

گریت سانتا کروز جزیره ای کوچک در شهر زامبوگای فیلیپین است که برای ساحل صورتی و ماسه های مرجانی اش معروف است .گریت سانتا کروز تنها ساحل صورتی در میان تمامی ساحل های زیبای فیلیپین است .رنگ صورتی این سواحل ناشی از ترکیب شدن مرجان های لوله ارگی خرد شده با ماسه ها در طول هزاران سال فرسایش است.

تصاویر

1-mizturr_t.jpg pink-beaches-harbor-island-cr-getty-548295287.jpg Pink-sand.jpg pink_5.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text