عضویت در خبرنامه

جاذبه های بالی | بخش دوم

جزیره بالی دارای معابد بسیاری می باشد که هریک ازآنها جذابیت های خاصی دارند .

حتما ابتدا از معروف ترین معبد بالی یعنی پورا بسالکی ( Pura Besalki) دیدن کنید . این معبد مشهور از 23 معبد تشکیل شده ودر گونونگ آگونگ واقع شده است .پورا بسالکی معبدی است بسیار جذاب که اکثر بازدیدکنندگانش از پیروان آیین هندو هستند. بیشتر گردشگرانی که به بالی سفر می کنند این معبد رو به عنوان بهترین انتخاب برای شروع بازدید از معابد بالی می دانند .

دومین معبد زیبای بالی که دیدن آن خالی از لطف نیست ،معبد گواگاجاه) Gua Gajah ) است .معنی نام این معبد غار فیل است اما هیچ فیلی در آن و جود ندارد . به محض ورود با سنگی بزرگ که صورتی روی آن تراشیده شده و دهانی باز دارد مواجه می شوید . این سنگ عظیم در ورودیه غار است. پس از ورود میتوانید مجسمه خدایان هندو که محلی برای عبادت مردمان این سرزمین است را مشاهده کنید .

سومین معبدی که برای اکثر گردشگران جذابیت دارد معبد تیرتا امپول بالی(Pura Tirta Empul) است . چشمه مقدس تیرتا امپول که فقط مجتهدان آیین هند و مردم بالی اجازه دارند در آن حمام کنند ، این معبد را از دیگر معابد بالی متمایز کرده است.

اکثر مردم بالی اعتقاد دارند که که غسل و حمام در این چشمه ثروت و سلامتی را برای مردم به ارمغان می آورد و قبل از این کار هدیه ای آماده کرده و به معبد تقدیم میکنند.

این معابد بسیار جذاب و زیبا بوده و مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است .

بازدید از معابد بالی

ساحل رویایی کوتا

ساحل رویایی کوتا یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بالی است که طرفداران بسیاری از سرتاسر جهان دارد . این ساحل که از شن پوشیده شده زمانی که نور مستقیم آفتاب به این شن ها می تابد موقعیتی را پدید آورده که به راحتی می توانید لب این ساحل دراز کشیده و لذت ببرید.

اگر می خواهید به (Nusa Lembongam) بروید و کوه آلونگ را ببینید، سوار قایق شده و اوقات بی نظیری را روی آب برای خود رقم بزنید.

در این ساحل دوست داشتنی و جذاب فروشگاه هایی وجود دارد که در آنها می توان لوازم غواصی و تخته موج سواری تهیه کرد و خاطرات خوشی را برای خود و دیگر همراهانتان رقم بزنید.

ککاک و رقص کنار آتش

کسانی که از معبد اولو واتوی بالی دیدن می کنند قطعا منظره ی غروب آفتاب و نمایش جذابی که در آن زمان اجرا می شود را از دست نمی دهند . رقص مردم بالی که به ککاک شهرت دارد توسط گروهی از مردان انجام می شود . به این صورت که پارچه ای با طرح شطرنجی به دور کمرشان بسته و به طور هماهنگ دستانشان را بالابرده و تکان می دهند .

این رقص سه نوع مختلف دارد : ۱. از خود بی خود شدن ۲. رقص میمون ۳. رقص آتش

اگر میخواهید با خیال آسوده نمایش بی نظیر معبد اولوواتو را ببنید واز منظره جذاب غروب آفتاب نیز لذت ببرید نیم ساعت زودتر به محل برگزاری نمایش رفته و جای خود را مشخص کنید .

علاوه بر رقص و نمایش این معبد میتوانید از سرود و موزیک های محلی و هنرنمایی میمون ها که در کمین هستند تا برای جلب توجه وسایل شما را بردارند و حرکات عجیبی انجام دهند ، لذت ببرید .

این رقص یا نمایش را در جوار صخره های این معبد می توان تماشا کرد و مانند آن را هیچ کجا نمیتوان پیدا کرد . مشاهده این نمایش را از صخره های اولوواتو با منظره بی نظیر از دریای مواج تجربه خاصی است که فقط در سفر به بالی می توان تجربه کرد .

تصاویر

tari_kecak_uluwatu_by_adiyusyfa-d68lvlh.jpg 65.jpg besakih-tempel-1.jpg Ulun-Danu-bali-tour.jpg bali-temples.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text