عضویت در خبرنامه

درباره مالزی و سنگاپور

سرزميني خندان و پر مهر ، با تنوع جمعيتي زياد و تجربيات مجذوب كننده سرزميني با مردماني خونگرم و دوست داشتني ، اينجا تمام آسيا را در يك سرزمين ملاحظه مي كنيد .

ثبات اجتماعي ، سياسي و اقتصادي سبب پيشرفت چشمگير اين كشور شده و مالزي امروز به يك سرزمين جهاني با ملتي پيشرفته همراه با مساعي فراوان براي حفظ ميراث فرهنگي سنتي در كنار مدرنيسم تبديل شده است

كوالالامپور پايتخت مالزي ، در ضلع غربي خليج مالزي واقع شده و مساحت آن حدود 243 كيلومتر مربع است و از سواحل درياي مالزي 35 كيلومتر فاصله دارد .

كوالالامپور در سال 1972 ميلادي به عنوان پايتخت مالزي معرفي شده و در سال 1974 بعنوان شهر حكومتي در نظر گرفته شده است . شهر كوالالامپور از سال 1800 كه در حد فاصل رودخانههاي Klang و Gombak قرار داشته ، شناسايي شده و آن تاريخ گسترش زيادي داشته است . كه امروزه با جمعيتي حدود 5/1 ميليون نفر قلب تپنده كشور مالزي به حساب مي آيد . شهر كوالالامپور همچنين مركز و قطب اصلي فعاليتهاي اقتصادي ، بازرگاني ، مالي ، كارخانجات ، حمل و نقل و تكنولوژي و توريسم مي باشد .

طول پرواز تهران تا كوالالامپور حدود 8 ساعت و از

جاذبه های گردشگری

شبه جزیره مالزی به دلیل داشتن سواحل متعدد و متفاوت در نقاط مختلفش , یکی از بزرگترین و مهمترین مکانهای غواصی در دنیا محسوب می شود.

محدوده ساراواک به دلیل داشتن آبهای شفاف و گوناگونی ماهی ها از زیباترین جاذبه های مالزی به شمار می رود.

طبیعت زیبا و استوایی مالزی مکانهای متعددی را برای گردشگران علاقمند به طبیعت ارائه می کند. تامان نگارا یا جنگل ملی مالزی از قدیمی ترین جنگلهای جهان به شمار می رود.

سواحل شرقی شبه جزیره مرکزی مالزی , دارای جزایر بسیار دیدنی و بکر می باشند که از آن جمله عبارتند از : جزیره پرهنتیان , جزیره ردانگ, جزیره تیومان و ...

برج های دوقلوی پتروناس که متعلق به شرکت نفتی پتروناس مالزی می باشند در حال حاضر بلندترین برجهای دوقلوی جهان می باشند که یکی از مکانهای توریستی شهر کوالالامپور را بوجود آورده اند.

مجسمه ایستاده بودا در باتو کیو (کوالالامپور) بلندترین مجسمه ایستاده دنیاست که همه روزه تعداد زیادی از توریست ها از آن دیدن می کنند.

پارک پرنده ها واقع در شهر کوالالامپور نیز بزرگترین باغ پرنده های روباز در دنیاست.

بلندیهای گنتینگ و مجموعه هتلها و رستورانها به همراه تنه

باغ وحش ملی Zoo Negara

45 سال پیش در منطقه Uluklang و در میان جنگل بکر و دست نخورده ، در محدوده ای به وسعت 44 هکتار احداث ، تکمیل و بر روی عموم افتتاح شد . این باغ وحش که زمانی آن را (باغ وحش درون جنگل) می گفتند ، امروزه تنها 5 کیلومتر با شهر کوالالامپور فاصله دارد . در این باغ وحش که توسط سازمانی غیر دولتی اداره و نگهداری می شود ، می توانید شاهد بیش از 450 گونه حیوانی شامل انواع پستانداران ، پرندگان ، دوزیستان ، خزندگان و آبزیان بوده که در مجموع متجاوز از 5 هزار جاندار است که 90% آنها در فضایی با چشم انداز وسیع و باز و تا حد امکان شبیه به زیست گاه های طبیعیشان نگهداری می شوند .

غارهای باتوکیو Batu Caves

این غارها در سال 1881 میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شدند ، در شمال شهر کوالالامپور و در حدود 11 کیلومتری مرکز آن واقع گردیده . این امکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت و پرستش هندوهاست . معبد ( (Subramanian Swamy که پرستشگاه خدای هند (Murugan ) است ، در داخل این غارها قرار دارد . این محل در ایام عید هندوها (Thaipusam ) که زائران و گردشگران هندو از سراسر جهان به این غارها می آیند ، مملو از جمعیت می گردد . بازدید کنندگان با دیدن هزاران عابدی که بدنهایشان را با قلابها ، سوزن ها و سیخ های فلزی سوراخ کرده اند ، حیرت زده خواهند شد

مجموعه تفریحی آفاموسا A Famosa

اگر دنبال مکانی برای استراحت ، تفریح و صرف انرژی همراه با ورزش و سرگرمی و هیجان هستید ، بدون تردید آفاموسی جای مورد نظر شما خواهد بود ، چه در گروههای خانوادگی و یا با جمعی از دوستان در هر سن و سالی باشید ، در آنجا می توانید اوقات شاد و مفرح و سالمی داشته باشید ، چون آفاموسی هم سیاهتگاه و هم تفرجگاه است ، هم گردشگاه و هم ورزشگاه ، یک شهربازی تمام عیار که بزرگترین پارک بازیهای آبی و سرگرمی مالزی هم به حساب می آید .از بخش های جالب بازی های آبی ، سرسره بلند با شیب فوق العاده تند همراه با جریان آب و استخر مجدار است . در کنار همه اینها ، شما می توانید با سواری بر تخته موج ، در رودخانه ی آرام این پارک لذت ببرید . در اینجا قایق سواری برای خانواده ها یا گروه های 5 نفره ، انتخاب به جایی خواهد بود .

گذشته از استخر و محوطه شن بازی و تیوپ سواری در رودخانه پیچ و واپیچ ، خیلی سرگرمی های دیگر برای بازدید کنندگان و بخصوص بچه ها تهیه دیده شده که شاید جالب ترین قسمت آن ، دهکده هزار و یک شب (Arabian Village ) باشد . که الهام گرفته از داستانهای افسونگری همانند قالیچه پرنده و چراغ جادو و قصه های جن و پری ا

دریاچه تی تی وانگسا Titiwangsa Lake

قطعه ای خوش منظره از فضای سبز شهر است که یک دریاچه مصنوعی ، مسیرهای دویدن ، ایستگاه تمرینات ورزشی و زمینهای بازی برای بچه ها را در خود جای داده است . در این محل امکانات قایق سواری وجود دارد که که بازدید کنندگان به وسیله آن می توانند به گردش در سطح دریاچه بپردازند و از محیط آرام این منطقه تفریحی لذت ببرند .

به غیر از استفاده از این امکانات ، همچنین می توانند در اطراف بوستان برای استفاده از هوای تازه یا تنها برای استراحت به قدم زدن بپردازند . اخیرا دریاچه ( (Titiwangsa با داشتن طولانی ترین مسیر قایق رانی در منطقه جنوب شرق آسیا به عنوان چشم مالزی نام گرفته است

دامنه های فریزر هیل Fraser Hills

این منطقه با ارتفاعی ، حدود 1500 متر بالاتر از سطح دریا در رشته کوههای (Ttitiwangsa ) قرار دارد . این تفریگاه بعد از اینکه (James Fraser ) یکی از معدن جویان پیشتاز اسکاتلندی در دهه 1890 بنگاه داد و ستد سنگ معدن قلع را در آنجا دایر کرد ، به این نام خوانده شد .

پورت دیکسون Port Dickson

نزدیکترین شهر ساحلی به کوالالامپور با امکانات رفاهی تفریحی مناسب پورت دیکسون است که در سواحل تنگه ملاکا واقع شده و به صورت زمینی تنها یک ساعت و نیم با کوالالامپور فاصله دارد . جاده ارتباطی فیمابین بزرگراهی سر سبز با مناظری طبیعی و زیباست .

پورت دیکسون مقصد سیاحتی مناسبی است برای کسانیکه مایل باشند تعطیلات آخر هفته و مرخصی های چند روزه خود را به دور از هیاهوی شهر و مشغله های روزمره در مکانی آرام با ساحلی زیبا و پاکیزه با امکانات اقامتی مناسب بگذرانند .

ندیهای گنتینگ Genting Highlands

مجموعه تفریحی ، سیاحتی بلندیهای گنتینگ بر فراز یکی از قلل رشته کوههای تی تی وانگسا در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا احداث شده و با شهر کوالالامپور 45 دقیقه فاصله دارد.خنکی و طراوت هوای کوهستان و امکانات مناسبی نظیر هتل های مجهز ، شهربازی ، زمین گلف ، تله کابین و رستورانهای متنوع و برگزاری کنسرت های موسیقی ، نمایش ها و شعبده بازی ، گنتینگ را به یکی از پرطرفدارترین مناطق توریستی در سراسر مالزی و حتی آسیای جنوب شرقی در آورده است ، تنها در سال گذشته میلادی (2007) بیش از 19 میلیون نفر از این مجموعه بازدید نموده اند

برجهای دوقلوی پتروناس Petronas Twin Towers

برجهای پتروناس با ارتفاع 452 متر بلندترین برجهای دوقلوی دنیا هستند ، این دو برج با معماری اسلامی مدرن خود یکی از زیباترین سازه های عصر حاضر به شمار می روند و هر کدام دارای 88 طبقه بوده که توسط دو پل دو طبقه ای در میان آنها در طبقه 41 و 42 به هم متصل شده اند. پارک و مرکز خرید SURIA KLCC در پائین این دو برج ، از مکانهای دیدنی و پرطرفدار می باشند

پارک پروانه ها : Butterfly Park

این پارک سرپوشیده دارای بیش از 6 هزار پروانه ، شامل یکصد و بیست گونه مختلف در اندازه ها ، رنگها و اشکال متنوع می باشد ، بازدید کنندگان می توانند با قدم زدن در این پارک زیبای پرگل و گیاه از نزدیک با تماشای این پروانه های زیبا ، اوقات خوشی را بگذرانند.

ای پارک شامل دو قسمت دیگر نیز می باشد ، یکی برای پرورش انواع پروانه ها و دیگری دارای یک موزه برای به نمایش گذاشتن گونه های متنوعی از حشرات که به نوبه خود دیدنی و آموزنده است .

پارک آهو: Deer Park

این پارک سرسبز مساحتی به وسعت 2 کیلومتر مربع را با درختان سایه گستر، جویبارهای باریک و برکه های زیبا در برگرفته است در گوشه کنار این پارک می توانید آهوان خالدار هلندی و دیگر حیوانات رام را دیده و به آنها غذا بدهید.

غارهای باتوکیو Batu Caves

این غارها در سال 1881 میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شدند ، در شمال شهر کوالالامپور و در حدود 11 کیلومتری مرکز آن واقع گردیده . این امکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت و پرستش هندوهاست . معبد ( (Subramanian Swamy که پرستشگاه خدای هند (Murugan ) است ، در داخل این غارها قرار دارد . این محل در ایام عید هندوها (Thaipusam ) که زائران و گردشگران هندو از سراسر جهان به این غارها می آیند ، مملو از جمعیت می گردد . بازدید کنندگان با دیدن هزاران عابدی که بدنهایشان را با قلابها ، سوزن ها و سیخ های فلزی سوراخ کرده اند ، حیرت زده خواهند شد . در این محل پلکانی بزرگ با 272 پله وجود دارد که بازدید کنندگانی که علاقه مند به دیدن نقاشی هایی از مراسم و باورهای هند و مجسمه های خدایان هندو هستند ، می توانند سری به نگارخانه های هنری غار بزنند .

شهر سنگاپور

پايتخت كشور سنگاپور مي باشد كه يكي از تميزترين و زيبا ترين پايتخت ها است . ساختمانهاي بلند كه اكثرا" به رنگ روشن مي باشند و توازن مدل و ارتفاع آنها باعث شده كه تصوير زيبايي از اين شهر ايجاد نمايد، گويي كه كل شهر از ابتدا بر روي مدل معماري ساخته شده است. ساختمانهاي بلند، تابلو تبليغاتي برندهاي معروف دنيا و ماشينهاي شيك و آخرين مدل را مي توان از مهمترين شناسه هاي شهر سنگاپور نام برد.

جمعيت شهر سنگاپور حدود 3.8 ميلون نفر مي باشد كه اقوامي از نژادهاي چینی ،مالایایی و هندی و ادیان مختلف بودایی،مسلمان،مسیحی و غیره آنرا تشكيل مي دهند كه به زبانهاي چيني، مالايي ، تاميل و انگليسي صحبت مي نمايند.

اطلاعات ضروري

طول پرواز از تهران تا سنگاپور حدود 5/6 ساعت مي باشد.

اختلاف ساعت: سنگاپور حدود سه ساعت و نيم از تهران جلوتر مي باشد.

واحد پول سنگاپور: دلار سنگاپور

مهمترين ديدنيهاي سنگاپور عبارتند از:

محله چيني ها

پارك مرليون

سنتوزا و دنياي زير آب

اسكله قايق

اسكله كلارك

ساحل سنتوزا

كليساي سنت ژوزف

موزه تاريخ سنگاپور

درياچه دلفين هاي سنتوزا

باغ وحش

موزه هنر سنگاپور

پارك پرندگان

مسجد سلطان

خيابان عربها

جاذبه هاي توريستي سنگاپور

از مركز ديدني و تفريحي ميتران جزيره سنتوسا به معناي صلح و آرامشرا نام برد. اين جزيره در فاصله 20 كيلومتري از مركز شهر واقع شده است و يكي از مهمترين مراكز توريستي سنگاپورمحسوب مي شود. آكواريوم معروف و ديدني آن با بيش از 2500 ماهي از 260 گونه مختلف، پارك و باغ وحش، زمين هاي گلف و ورزشهاي آبي، برنامه نمايش دلفين ها و اصلي ترين بخش جزيره، رقص فواره ها با جذابيت خاص و جادويي نمايش بسيار ويژه و فراموش نشدني براي جهانگردان و بازديدكنندگان به ارمغان مي آورد.

از ديگر مراكز تفريحي اي شهر پارك شبانه روزي سافارياست. تجربه بازديد از حيات وحش در شب شايد براي كمتر كسي امكان پذير باشد. پارك شبانه روزي سافاري اولين پارك حيات وحش شبانه در جهان است كه بازديدكنندگان مي توانند نادرترين گونه هاي حيوانات جهان را در اين محل مشاهده كنند. سافاري شبانه يكي از معروفترين مجموعه هاي حيات وحش در جنوب شرق آسيا محسوب مي شود.

اين مركز شامل قسمت هاي جالبي از قبيل آكروباتيك، عكس گرفتن در كنار حيوانات وحشي، سفر با قطار، پياده روي در جنگل هاي وحشي به همراه توضيحات مربوط به هر بخش توسط راهنمايان مجرب پارك و شوي حيوانات دست

پارك شبانه روزي سافاري

تجربه بازديد از حيات وحش در شب شايد براي كمتر كسي امكان پذير باشد. پارك شبانه روزي سافاري Nightsafari اولين پارك جيات وحش شبانه در جهان است كه بازديدكنندگان مي توانند نادرترين گونه هاي حيوانات جهان را در اين محل مشاهده كنند. سافاري شبانه يكي از معروفترين مجموعه هاي حيات وحش در جنوب شرق آسيا محسوب مي شود.

اين مركز شامل قسمت هاي جالبي از قبيل آكروباتيك، عكس گرفتن در كنار حيوانات وحشي، سفر با قطار، پياده روي در جنگل هاي وحشي به همراه توضيحات مربوط به هر بخش توسط راهنمايان مجرب پارك و شوي حيوانات دست آموز مي باشد.

مراکز خرید سنگاپور

خرید پس از خوردن و آشامیدن دومین سرگرمی ملی سنگاپور است، این خود نشانه‌ای از فراوانی مراكز خرید، مالیات‌ها و تعرفه‌های پایین گمركی و رقابتی بودن قیمت‌هاست. اگرچه همه چیزهایی كه در سنگاپور به فروش می‌رسند وارداتی است، اما كیفیت و بهای بسیار مناسبی دارند. فروشندگان به سبب قانون سخت‌گیر حمایت از خریداران، در كار خود صادق هستند. اغلب فروشگاه‌ها هفت روز هفته و از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز هستند، البته مغازه‌های كوچكتر، خصوصاً آنهایی كه خارج از مراكز خرید قرار دارند، زودتر تعطیل می‌كنند.

خیابان اوركارد يا اورچارد فرصت‌های بی‌نظیری برای خرج كردن پس‌انداز زندگی را فراهم می‌كند، ولی تماشای آن رایگان است. پرسه در میان فروشندگان و اجناس بی‌همتایشان در چایناتاون، هند كوچك و خیابان عرب‌ها نیز بسیار جذاب و كاشفانه است. فروشگاه‌های خیابان اوركارد و خیابان اسكاتز در آخرین جمعه هر ماه، شب خرید را برگزار می‌كنند و خرید تا پاسی از نیمه شب ادامه دارد. فستیوال بزرگ حراج سنگاپور از اواسط خرداد تا اواسط مرداد هر سال برگزار می‌شود و زمانی است كه مراكز خرید همه مرزها را درهم می‌شكنند تا خریداران را جذب كنند.

با خرید

رستورانهاي سنگاپور

از مهمترين رستورانهاي سنگاپور مي توان رستورانهاي زير را نام برد:

رستوران ايراني شيراز

رستوران آنالاكشمي جاناتا

پيتزا كاليفرنيا

رستوران الحمرا

رستورانهاي مك دونالد و KFC

توضيح فارسي : تور مالزی بهار 94،تور مالزی با پرواز ایران ایر،تور مالزی با پرواز ماهان،تور مالزی با پرواز ایر آسیا،تور مالزی7شب،تور مالزی ارزان قیمت،قیمت تور مالزی،تور کوالالامپور،تور سنگاپور،تور پنانگ

------------------------------------------------------------------

*** یه سفر تازه ***

آژانس هواپیمایی ریما گشت مجری مستقیم و تخصصی تور های مالزی

شماره تماس 182 172 88

مالزی***********

تصاویر

An item with the same key has already been added. Key: text