عضویت در خبرنامه

از سیر تا پیاز کریسمس !!!!

به عبارت ساده جشنی که به مناسبت به دنیا آمدن حضرت مسیح برگزار میشود کریسمس نامیده میشود. این ایام 12 روزه که با تولد حضرت مسیح که 25 دسامبر میباشد شروع شده و تا 6 ژانویه ادامه میابد ترکیب شده است که در ایالات متحده آمریکا ، کانادا و ... مهم ترین جشن سال به حساب میرود .

تاریخچه

با وجود این تفاسیر داده شده این جشن یک جشن مذهبی نیست .و از سده بیستم میلادی این جشن که یک جشن مذهبی بود با کم رنگ شدن رسم و رسومات به یک مراسم کاملا غیر رسمی تبدبل شد . هر سال از 25 دسامبر تا 6 ژانویه مردم به مناسبت تولد حضرت مسیح به رقص و شادی میپردازند و به یک دیگر هدیه میدهند . این مراسم یک سری رسومات خاص را دنبال میکنند که آراستن درخت کاج و هدیه دادن به یک دیگر یکی از این رسومات میباشد . شخصیت محبوب کودکان در این مراسمات بابانوئل میباشد که پیر مردیست چاق که ریش سفید بلندی دارد و لباسی قرمز رنگ میپوشد و در کیسه ای که به دوش میکشد کادو هایی برای بچه ها می آورد . این پیرمرد مهربان به اسامی " سنت نیکوالا ، سانتا کلاز " و ... شناخته میشود .

رسوم مشترک

هر کشور بنا بر رسومی که دنبال میکند در این ایام کار های متفاوتی انجام میدهند . اما آیین مشترک تمام کشور ها به صورت زیر است :

رفتن به کلیسا برای جشن گرفتن میلاد مسیح

تزیین کردن یک درخت کاج در منزل

خواندن سرود های پرستشی و شکرگذاری

نماد کریسمس

مهم ترین نماد کریسمس درخت کاج است که در سر تاسر دنیا به این نماد معروف است ولی در زمان قدیم و آیین پاکان درخت سرو به معنای جاودانگی نیز بود .

تصاویر

christmas-08-9.jpg did-tradit.jpg iStock_0000078.jpeg santa-clau.jpg Country-Christm.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text