عضویت در خبرنامه

منطقه بلک ، سیده | آنتالیا

در شهر آنتالیا بلوارهای زیبا با درختان نخل سر به فلک کشیده ولنگرگاهها خودنمایی می کنند،این شهر دارای ساحل های معروف توریستی است که استفاده برای عموم از سواحل آنتالیا آزاد است .لارا وکندو در شرق شهر انتالیا قرار دارددکه دارای ساحلی شنی می باشند .وساحل کنیا آلتی در غرب شهر آنتالیا ودارای صخره های زیبا وسنگی است.در حومه شهر انتالیا مناطقی وجود دارد که امکان گردش و ورزش روزانه ومفرح را برای توریستها فراهم می آورد.آبشارهای دودن که در چهارده کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد،این آبشار در مسیر ساحلی لارا مستقیما به دریا سرازیر می شود.از آبشارهای دیدنی شهر آنتالیا می توان به آبشار کورشون لو ودریاچه نیلوفر که در هجده کیلومتری مرکز آنتالیا قرار دارد.مناظر این آبشار ودریاچه واقعا با شکوه است.

مرکز آنتالیا ( لارا , کندو ) :

شهر سیده :

این شهریکی از شناخته شده ترین وریایی ترین مناطق گردشگری ترکیه بشمار می آید.این منطقه بندری علاوه بر توریستی بودن منطقه ای تاریخی وباستانی محسوب می شود.سیده در معنای لغوی به معنای درخت انار می باشد.امروزه این منطقه به دلیل ویرانه های تاریخی وباستانی،ساحل ماسه ای ،فروشگاههای بی شماروامکانات اقامتی به یک مرکز توریستی مهم تبدیل شده است.

شهر بلک :

این شهر در چهار کیلومتری شرقی مرکز آنتالیا قرار دارد.منطقه بلک بعنوان مرکزی مدرن ولوکس،محل مناسبی برای استفاده از سواحل آنتالیا جهت گرفتن حمام آفتاب بشمار می رود.شهر بلک میزبان کلوپ ملی گلف می باشد واز اینرو بلک به بهشت گلف بازان هم مشهور است.علاوه بر گلف شرایط ویژه ای نیز برای انجام ورزشهای آبی وجود دارد.

تاریخچه بلک:

تاریخ بلک به چهار قرن قبل از میلاد مسیح برمی گردد .بلک نیز مانند سایر نفاط آنتالیا در طول تاریخ فرازونشیبهای زیادی به خود دیده است .ابتدا بخشی از سرزمینهای پامفیلیا وکیلیکیه که جزئی از امپراتوری ایر ان محسوب می شده.سپس تحت اشغال وزیر سیطره یونانی ها وسپس رومی ها قرار گرفت. ودر نهایت در دوران عثمانی بعنوان بخشی از استان آنتالیا قرار گرفت.

آب وهوای بلک :

آب و هوای بلک هم مانند دیگر سواحل آنتالیا معتدل مدیترانه ایست وتابستانهای گرم وزمستانهای معتدل دارد.

دیدنیهای بلک :

تئاتر آسپندوس ،مراکز جواهرات اسپندوس،شهر باستانی سلگه،کوههای ددگل با قله ای به ارتفاع دو هزارونهصدونودودو متر،شهر مهم وباستانی پیسیدیا ،معبد زنوس ،پارک ملی بلک .

تصاویر

11215canyon.jpg 112104-antalya0627.jpg 11215radise-antalya.jpg 112196503116.jpg 1121701-00209.jpg A1121ntalya.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text