عضویت در خبرنامه

در مورد آلانیا

همه چیز در مورد آلانیا :

آلانیا شهری در 120 کیلومتری شرق آنتالیا به عنوان یک تفریحگاه ساحلی که مورد علاقه ترکان سلجوقی 800 سال پیش بوده است و امروز هزاران نفر از بازدید کنندگان بریتانیایی و اروپایی در صدها هتل و ویلاهای امروزی اقامت میکنند . آلانیا به طور غیر قابل تصوری در طول دهه گذشته توسعه یافته و در حال حاضر دارای جمعیتی بیشتر از 260.000 میباشد که در طول فصول توریستی تابستان تقریبا دو برابر میشود . آلانیا در منطقه مدیترانه ای واقع شده که در شرق آن خلیج آلانیا به همین نام وجود دارد . دریای مدیترانه در جنوب ، قاضی پاشا در شرق ، ماناوگات در غرب و کوه توروس در شمال آلانیا قرار دارد . کوه توروس مانند زنجیره ای در ارتفاعات شمالی آلانیا ، با دشت ها و کوه ها که طیف وسیعی از 600-500 متر به 3000-2500 میباشد کشیده شده است . در امتداد ساحل دشت هایی که بیش از حد مرتفع نیستند ، وجود دارد . سلجوقیان این منطقه را به دلیل آب و هوای معتدل ، بندر خوب و نزدیکی آن نسبت به قونیه ، به عنوان پایتخت خود انتخاب کردند و به همین دلیل جاذبه های تاریخی بسیاری در شهر آلانیا وجود دارد مانند قلعه ها ، مساجد و کاروانسراها و ... در حال حاضر علت وجود بازدید کنندگان در امتداد طولانی سواحل ، ساحل شنی ، آب های گرم دریای مدیترانه و سابقه تاریخی عمیق شهر میباشد .

اقلیم :

استان آلانیا دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های بارانی و مرطوب میباشد . این منطقه تقریبا برای 10 ماه از سال دارای آب و هوای گرم و آفتابی ، در فصول تابستان متوسط دما در روز بین 36-32 درجه است . در ماه ژانویه متوسط دما در روز بین 18-14 درجه متفاوت است . در خط ساحلی آلانیا به جز کوه های بلندی که شمال آلانیا را احاطه میکند ، بارش برف وجود ندارد. به ندرت دمای زیر صفر دارد .

مسافت ها در آلانیا :

قاضی پاشا به مرکز آلانیا 35 کیلومتر

فرودگاه آنتالیا به مرکز آلانیا 135 کیلومتر

فرودگاه اسپارتا به مرکز آلانیا 290 کیلومتر

مرکز آلانیا به مرکز به مرکز سیده 65 کیلومتر

مرکز آلانیا به مرکز بلک 105 کیلومتر

مرکز آلانیا به مرکز کمر 180 کیلومتر

خرید در آلانیا :

شکی نیست که آلانیا بهشتی برای طرفداران خرید میباشد . تنوع بسیاری در فروشگاه ها وجود دارد به ویژه جایی است که شما میتوانید در فواصل نزدیک در مراکز شهر آن ها ببینید . فروشگاه طلا و جواهر فروشی ، بوتیک ، مغازه های کیف و کفش فروشی ، مغازه های چرم فروشی ، فروشگاه هدایا و فرش فروشی که اجناسشان را در رنگ ها و مدل های مختلف متنوع ارائه می دهند و تنوع عمین فروشگاه ها عاملی هستند که شمارا در هر لحظه به سمت مرکز شهر برای خرید سوغاتی و ... میکشاند . شما میتوانید در خواست تخفیف یا معامله با تجار و عمده فروشان و گاهی اوقات ، شما قادر به پیداکردن کالاهای با تخفیف بالا در بازار هستید . بازار های Cuma در منطقه اطراف بندر و خیابان اصلی آتاتورک قرار دارد که در تمام طول آلانیا به عنوان شلوغ ترین مرکز خرید هستند شما حتما از اجناس هدیه محلی و محصولات ساخته شده lagenaria در آلانیا به عنوان سوغاتی خریداری کنید جایی که شما گزینه های نامحدودی از محصولات طلا ، جواهر و پارچه میتوانید پیدا کنید از مرکز خرید alanyum واقع در مرکز آلانیا حتما دیدن کنید .