عضویت در خبرنامه

بانکوک و پوکت - بخش دوم

تایلند نمونه ای بارز از فعالیت ، شلوغی و جنب و جوش میباشد شهر های مملو از موتور سیکلت ، موتور سه چرخ ، معابد زیبا ، راهبان با لباس های نارنجی ، فروشندگان صنایع دستی ، نماد های آثار باستانی، سواحل با آب های کریستالی و شفاف از ویژگی های همیشگی تایلند میباشد . در مقاصد گردشگری جنوب شرقی آسیا این کشور محبوبیت خاصی دارد و با وجود جمعیت عظیم مسافران این کشور فرهنگ خود را غنی نگه داشته است . این کشور به لبخند مردمانشان شهرت دارد .

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای بانكوک

بانكوك و مركز تایلند درست در عرض جغرافیایی گرمسیری قرار گرفته‌اند و موسم‌های متناوب و دوره‌ای خشك و بارانی را تجربه می‌كنند. باد و باران موسمی جنوبی-غربی در میانه اردیبهشت تا تیر وارد می‌شود و تا آبان دوام می‌آورد. پس از آن با شروع تاثیرات موسم شمالی-شرقی، دوره‌ای نسبتاً خشك با كاهش نسبی دما آغاز می‌شود كه تا اواخر بهمن ادامه می‌یابد، متعاقب آن دوره‌ای دیگر با افزایش نسبی دما از اسفند تا اردیبهشت ادامه دارد. گرچه بر طبق تقویم رسمی كشاورزی تایلند، باران‌ها از اواخر تیر آغاز می‌شوند اما شروع موسم‌ها هر ساله متغیرند .

باران‌های بیگاه در فصل خشك به نام بارش‌های انبه شناخته می‌شوند. شهریور و مهر پرباران‌ترین ماه‌های سال در بانكوك هستند و با توجه به اشباع شدن زمین از باران و همچنین پست بودن زمین نسبت به سطح آب، آبان ماه فصل طغیان‌ها است. اگر در این ماه در بانكوك بسر می‌برید ممكن است در برخی نقاط شهر آب‌گرفتگی‌های نسبتاً عمیقی را ببینید .

در طول فصل خنك و خشك (آذر تا بهمن) دمای شبانه ممكن است تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد سقوط كند و روزها نیز با میانگین ۲۸ درجه سانتی‌گراد سپری می‌شوند. در طول ماه‌های بارانی (خرداد تا آبان) دمای هوا در روز حدود ۳۲ درجه سانتی‌گراد و در شب‌ها حدود ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد است. به این مقادیر ۴ یا ۵ درجه برای فصل گرم (اسفند تا اردیبهشت) اضافه كنید. آب و هوای بانكوك برای اغلب ماه‌های سال بسیار شرجی است و دمای ادراكی ممكن است بیشتر از آنچه هواسنج نمایش می‌دهد باشد. در فصل گرم سال رطوبت آمیخته با آلودگی هوا است. ماه‌های آذر تا فروردین همراه با رطوبت كمتری هستند، خصوصاً هنگامی كه نسیم‌هایی از سوی فلات خورات به سمت شمال شرقی جریان می‌یابد و رطوبت را عقب می‌راند .

جمعیت

جمعیت آن در سال ۲۰۰۷ برابر با ۸٬۱۶۰٬۵۲۲ نفر (با احتساب حومه ۱۰٬۰۶۱٬۷۲۶ نفر) برآورد شده‌است و در کرانه خاوری رود چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده‌است.

اماکن دیدنی وجذابیتهای بانکوک

بانكوك جایی خارق‌العاده برای دیدار است. شهرت این شهر به ترافیك شدید خیابان‌ها زیر سایه جاذبه‌های این شهر گم شده است. آنقدر دیدنی در بانكوك وجود دارد كه می‌توانید یك هفته تمام را تنها به بازدید از آنها اختصاص دهید. البته بیشتر آنها در شهر كهن در جزیر راتاناكوسین مجتمع شده‌اند. كاخ‌های مجلل و دیدنی فراوانی در این شهر وجود دارند كه برخی از آنها همچنان سكناگاه خانواده پادشاهی تایلند است. دیدار از كاخ بزرگ تجربه‌ای یكتا را برای شما برجای خواهد گذاشت. معابد بانكوك برخی از بهترینِ انواع خود را در جهان شكل می‌دهند. معابد وات پرا كئو، وات پو و وات آرون از جمله دیدنی‌ترین‌ها هستند و در آنها از میزان كاربرد طلا و جواهرات در شگفت خواهید ماند. موزه‌های بانكوك اكثرا به هنر و معماری تایلندی پرداخته‌اند اما موزه ملی بانكوك جایی است كه هنر سایر ملل را نیز در كنار معرفی تاریخ این كشور به نمایش گذارده است.

پارك‌ها، باغ‌وحش‌ها و مجموعه‌های حیات وحش چون مزرعه كروكدیل‌ها و مزرعه مارها نیز از جذابیت بی‌همتایی برخوردارند. شما مي توانيد شیر دادن به مار را از نزدیك ببينيد

تصاویر

thailand20820.jpg t190820.jpg Ecl0820angkok.jpg t210820000.jpg H0820ouse-Thailand.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text