عضویت در خبرنامه

درباره ی بلغارستان

دربــــــــاره بلغارســــــــتان :

بلغارستان کشوریست در منطقه بالکان در جنوب شرقی اروپا و ساحل غربی دریای سیاه.

این کشور در همسایگی رومانی ، صربستان ، یونان ، مقدونیه و ترکیه میباشد . پایتخت آن صوفیا میباشد . جمعیت این کشور حدود 7.364.570 نفر میباشد که سالانه 1% از آن کاسته میشود .

بلغارستان دارای بیشترین رشد منفی جمعیت در سرتاسر جهان را داراست .

زبان رسمی این کشور بلغاریست که شباهت زیادی به زبان کشورهای صربستان ، روسیه و دیگر کشور های اروپایی دارد اما واژگان بین المللی فراوانی در آن به کار میرود .

سیاست های آموزشی این کشور به گونه ای است که مردم این کشور به ویژه جوانان به راحتی انگلیسی صحبت میکنند و مسافران و گردشگران از این بابت مشکلی نخواهند داشت . 85% از مردم این کشور بلغاری تبار و مابقی رومانی تبار و اکثرا ترک هستند . این کشور با مساحت 110.994 میباشد و به عنوان چهارمین بزرگ ترین کشور جهان شناخته میشود .

مهم ترین صادرات این کشور صادرات اسانس گل رز میباشد و از دیگر صادرات این کشور میتوان به پوشاک ، کفش ، آهن و فولاد ، ماشین آلات ، تجهیزات و سوخت اشاره کرد .

جمهوری بلغارستان عموما کشوری سکولار است اما درقانون اساسی آن مسیحیت ارتودکس به عنوان دین سنتی کشور شناخته شده است .76% مردم این کشور مسیحی ارتودکس هستند 10% جمعیت مسلمان و مابقی سایر ادیان هستند .

تاریخـــــــچه بلغارستان :

واحــــــــــــــد پول :

واحد پول بلغارستان " لوا " با واحد جزء استوتینکی میباشد . هر لوا معادل 100 استوتینکی است و نرخ آن معادل 1.95583 یورو یا 0.63 دلار آمریکا است .

سکه های1 ، 2 ، 5 ، 20 و 50 استوتینکی و سکه 1 لوی و اسکناس های لوا نیز به صورت 2 ، 5 ، 10 ، 20 ، 50 ، 100 در دسترس میباشد .

منطقه امروزی بلغارستان در زمان قدیم در تحت کنترل تراکیه ای ها بوده است و بعدا این منطقه به کنترل یونانیان و رومیان در آمد . ظهور قوم بلغار به زمان امپراطوری اول بلغار در قرون وسطی برمیگردد . منطقه بلغارستان در حدود 500 از سال 1396 تا 1878 میلادی در تصرف عثمانیان قرار گرفته بود .

در اواخر سده نوزدهم ، مداخلات روسیه در سرزمین های امپراطوری عثمانی در بالکان باعث تشکیل کشور بلغارستان در سال 1878 شد . این کشور تا 1908 شاهزاده نشین و تا 1946 تحت تملک پادشاهی پادشاهی مستقل بوده است.

تصاویر

RFR.jpg IMG99999.jpg gen_contents_goldensandPPP.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text