عضویت در خبرنامه

همه چیز در مورد تایلند

تایلند

کشور پادشاهی تایلند واقع در منطقه آسیای جنوب شرقی است و این کشور به کشور هزار معبد معروف است این کشور در همسایگی لائوس در شمال ، شرق کشور کامبوج از جنوب با مالزی و از غرب با کشور میانمار میباشد .

جمعیت شناسی :

پایتخت تایلند ، شهر بانکوک میباشد که حدود 10 میلیون جمعیت دارد این کشور دارای مساحتی حدود 514.000 کیلومتر مربع میباشد که 4% آن را آب تشکیل داده است . نام سابق این کشور سیام بوده اما در سال 1949 رسما به تایلند تغییر یافت . این نام برگرفته از قوم تای میباشد این واژه علاوه بر اینکه به معنای قوی تای است معنی دیگر آن آزادی نیز میباشد .

آب و هوای تایلند :

75% جمعیت این کشور از نژاد تای میباشد به طور کل 95% مردم این کشور بودایی هستند 5% جمعیت دیگر مسلمان میباشند که بعد از گروه بوداییان بزرگ ترین گروه مذهبی این کشور میباشند .

زبان رسمی و ملی این کشور تای میباشد زبان دوم این کشور انگلیسی میباشد ولی متاسفانه تعداد محدودی از مردم به این زبان مسلط اند .

طبیعت و موقعیت جغرافیایی :

آب و هوای این کشور به دلیل موقعیت آن در منطقه گرم و استوایی ، اکثر اوقات آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و شامل دو فصل بارانی و غیر بارانی میباشد دمای هوای این کشور بین 24 تا 32 درجه سانتی گراد متغیر است از ماه ژوئن تا اکتبر هوا خنک و از ماه اکتبر تا مارس بسیار گرم و از مارس تا ژوئن آب و هوا به صورت نیمه استوایی میباشد.

منابع این کشور :

از نظر طبیعت علاوه جنگل های فراوانی که این کشور را احاطه کرده است منابع معدنی نیز از اقلام مهم ثروت های طبیعی این کشور به حساب میرود .

قلع از مهم ترین مواد مدنی ، سرب ، آهن ، ذغال سنگ ، نفت میباشد.

در مرکز تایلند جلگه ایست حاصلخیز با تراکم بالای جمعیت ، شمال این کشور کوهستانی است . فلات نا حاصل خیز خورات در شمال شرق این کشور واقع شده در حالی که برزخی کوهستانی جنوب کشور تایلند را به مالزی متصل میکند . بلند ترین نقطه تایلند قله ی دوی اینتانون میباشد که به ارتفاع 2595 میرسد .

واحد پولی این کشور بات و پیش شماره 66+ میباشد .

تصاویر

Phuket-Beach232.jpg 85774858.jpg phuket-travelg.jpg phuket-0186966.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text