عضویت در خبرنامه

همه چیز در مورد چین

چین

چین کشوری واقع در شرق آسیا که به عنوان یکی از پر جمعیت ترین و وسیع ترین کشور های جهان شناخته شده است این نام برگرفته از نام خاندان سین گرفته شده است این بر این کشور فرمانروایی میکردند . این کشور واقع درآسیای شرقی و هم مرز با دریای چین شرقی ، خلیج کره ، دریای زرد و دریای شرقی چین ، بین کره شمالی و ویتنام میباشد

موقعیت جغرافیایی :

. این کشور دارای جمعیتی حدود یک میلیارد و دویست و هشتاد میلیون میباشد که اکثرا از نژاد زرد هستند و در شرق کشور چین زندگی میکنند و زبان رسمی آن ها ( ماندارین ) چینی میباشد . گروه های دیگری مانند مغول ها و تبتی ها در این منطقه زندگی میکنند .

فرهنگ :

پایتخت این کشور پکن میباشد که دومین شهر بزرگ چین میباشد این شهر واقع در شمال غرب چین میباشد و شانگهای به عنوان مهم ترین شهر و بندر شناخته شده است . نام پکن برگرفته از محل جغرافیایی آن واقع در شمال غرب است در شرق آسیا رسم است که نام پایتخت را از محل جغرافیایی آن در نقشه انتخاب میکنند مانند توکیو ( پایتخت جنوبی ) یا هانوی در ویتنام که به معنای پایتخت شرقی میباشد .

آب و هوا :

نام کشور چین با فرهنگ باستانی و هنر شرق آسیا گره خورده است و طبیعت بکر این کشور همیشه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری چین شناخته شده است .

مناطق توریستی :

این کشور پر جمعیت دارای آب و هوایی به شدت گوناگون میباشد به طوری که در برخی نقاط آب و هوایی بارانی و مرطوب و در برخی نقاط آب و هوایی سرد و خشک دارد و جز تقاط سردسیر به حساب می آید . فصل بهار و پاییز با وجود یخبندان شدید بهترین فصل برای سفر به چین میباشد در حالی که سالانه هر تابستان بیشترین توریست را جذب میکند .

دیگر مشخصات :

از مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور به دیوار بزرگ چین میتوان اشاره کرد این دیوار 2000 سال پیش و در زمان جنگ و لشکرکشی های چنگیز خان ساخته شده است . این دیوار چین یکی از 7 عجایب دنیا میباشد در جهان از نظر زمان ساخت طولانی و بزرگ ترین مهندسی تدافعی همیشه در مرکز توجه بوده است .

این دیوار تا 7000 کیلومتر امتداد دارد و کار ساخت آن 10 سال طول کشیده است و در ساخت آن از چندین هزار کارگر زندانی استفاده شده است این دیوار از استان لیاونینگ تا جیاوگوان و صحرای گوبی ادامه دارد .

از دیگر دیدنی های این کشور میتوان به شهر ممنوعه ، مجسمه های لشگر تراکوتا و بینگ مایونگ ، کاخ تابستانی پکن ، کوهستان مقدس تای شای و مجسمه های سنگی بودا اشاره کرد .

این کشور دارای مساحتی حدود 9.596.000 کیلومتر مربع

جمعیت 1.321.851.888 نفر

واحد پولی یوان و پیش شماره 86+ میباشد .

تصاویر

chiiiinattown.jpg china963621.png wallofchinaaaa.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text