عضویت در خبرنامه

پله های سلرونی | Selaron Steps

از زیباترین جاذبه های برزیل ، ریو می توان به پله های سلرونی اشاره کرد این پله ها داستان بسیار زیبایی دارد این پله ها که در منطقه ای در شهر ریو در کشور برزیل واقع شده است همانطور که در تصویر دیده می شود در ابتدا همانند پله های معمولی بوده ولی با ذوق و استعداد یک پیرمرد هنرمند که اتفاقا در منطقه ای بی بهره از شهر ریو واقع شده است به عکسی که می بینید تبدیل شده است . این پله ها داستان جالبی دارند این مرد شیلیایی که Jog Selaron نام داشت با استعداد خود این منظقه نامناسب را به یکی از زیباترین جاذبه های ریو تبدیل کرده است .

خورخه جوگ سلرون | Rio

این پیرمرد که در خانه ای محقر در این منطقه ، در اطراف این راه پله ها داشت هنر خود را به روی این پله در سال 1990 شروع کرد و این پله ها با هنر این پیرمرد به شهرت جهانی رسید این مرد کار خود را با کشیدن نقاشی و چسباندن کاشی های رنگارنگ به روی این پله ها شروع کرد . کاشی ها و نقاشی ها شامل طرح هایی از کشور برزیل ، سنت ها و ... میباشد . مردم این منطقه این مرد را بارها مورد تمسخر و آزار و اذیت قرار دادند و او را به دیوانگی و جنون متهم کردند اما بی توجهی این پیرمرد به حرف مردم به نتیجه رسید و این به پله ها شهرتی جهانی کسب کردند ، این مرد علت این هنرش را عشق به برزیل و مردم آن یافتند و دقیقا وقتی این پله ها تکمیل و به شهرت جهانی رسید مردم فهمیدند که خورخه دیوانه نبوده است و خورخه که با این حرکت به شهرتی جهانی رسیده بود با فروش بقیه آثارش به زندگی خود سرو سامانی داد و از آن زندگی فقیرانه دور شد . جالب است بدانیم این پله ها شامل 215 پله است که 125 متر طول دارد و 2000 قطعه کاشی که از گردتاگرد جهان به گرد آمده است تهیه شده است و خورخه تا آخرین روز عمرش در باسازی و ترمیم این کاشی ها همه ی تلاشش را به بهره گرفت و اینگونه شد که در سال 2013 جسد خورخه بروی پله Lapa یکی از همین 215 پله بود یافت شد خورخه تا زمانی که زنده بود با روی باز و لب خندان از همه ی توریست هایی که از این منطقه دیدن می کردند استقبال می کرد و با آن ها عکس یادگاری میگرفت و امضا می داد . باشد که روحش شاد باشد.

تصاویر

selaron_141246.jpg pregnant-African-woman.jpg Selaron-Steps-64471.jpg prego.jpg IMG1020000.jpg sel0002sao-paulo.jpg selaro52.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text