عضویت در خبرنامه

چهار جاذبه گردشگری هندوستان

هند با جمعیت حدود 1.180.000.000 نفر دومین کشور پر جمعیت دنیا است و نزدیک به یک ششم جمعیت جهان را در خود جای داده است ، تنوع نژادی ، فرهنگی ، زبانی و مذهبی به این کشور چشم اندازی شگرف از همزیستی مسالمت آمیز میان اعتقادات گوناگون بخشیده است نژاد مردم هند شامل : 72% هندو آریائی ،25% دراویدی و 3% نژاد زرد است که این نژاد ها بر اساس شرایط مکانی ، فرهنگی و دینی نیز دارای تقسیمات خاص خود هستند .

جشنواره رنگ هولی

تاج محل واقع در ساحل شرقی رودخانه یامونا در باغی وسیع به مساحت 17 هکتار است این عمارت بی بدیل در منطقه آگرا در آتار پرداش هند به دستور امپراطور مغول ، شاه جهان به یاد همسر متوفایش ( ممتاز ) ساخته شد .

ساخت این بنا از سال 1632 تا سال 1648 به طول انجامید در طی سال های ذکر شده مسجد،عمارت مهمان و درب ورودی اصلی ساخته شد محوطه بیرونی ، راهروها و ایوان ها در سال های 1653 اضافه و تکمیل گردید .

خطاطی های تاریخی و قرآن های عربی حکاکی شده بر این عمارت ، تاریخچه ای کهن به این عمارت بخشیده که تخمین قدمت این عمارت را آسان کرده است .

سنگ کار ، حجار ، خاتم کار ، کنده کار ، نقاش ، خطاط ، گنبد ساز و سایر هنرمندان هندی زیادی در ساخت این عمارت نقش داشته اند . استاد احمد لاهوری طراحی اصلی این عمارت را انجام داده اند .

جشنواره تایپوسام هندوها

فستیوال هولی که به فستیوال رنگ و فستیوال تقسیم عشق نیز معروف است در ماه مارس در هندوستان برگزار میشود طبق افسانه های کهن هندی این فستیوال به زمانی برمیگردد که پادشاهی قصد جان پسرش را کرده بود ولی دختر پادشاه با آتش زدن مقداری چوب جان برادرش را نجات داد . نام دختر پادشاه هولیکاست که به معنای صلح و دوستی است . مردم هند به مناسب پیروزی و صلح سالانه در این فستیوال آتش های غول پیکر درست میکنند . در این جشن علاوه بر پاشیدن رنگ مردم به رقص ، خوردن نوشیدنی و ... مشغول میشوند و معابد هندوستان را به زیبا ترین شکل ممکن تزئین میکنند .

معبد طلایی آمریستار

در این جشن مردم هند با سوراخ کردن قسمت های مختلف بدن خود به خدایان موروگان ادای احترام میکنند این جشنواره برای تامیل ها رسمی رایج است تامیل ها درمناطق هند ، سریلانکا ، مالزی ، جزایر موریس ، سنگاپور، تایلند و میانمار ساکن هستند .

در این آیین تامیل ، تولد خدایگان موروگان و کشته شدن دیو خبیثی به نام سوراپادمال توسط موروگان با یک نیزه جشن گرفته میشود پیروان و دنبال کنندگان این آیین با سوراخ کردن قسمت های مختلف بدنشان به ویژه زبان که بسیار دردناک است به خدای خود ( موروگان ) ادای احترام میکنند در گذر زمان این رسم و جشنواره قوی تر ، رنگین تر و خونین تر شده است .

مردم صورت و سینه خود را با نیزه و قلاب های بزرگ سوراخ کرده و برخی گاری های بزرگ و سنگینی به خود بسته و به دوش میکشند ، این افراد معتقدند که با انجام این کار احترام بیشتری ادا خواهند کرد .

این معبد علاوه بر اینکه معبدی برای عبادت کنندگان مذهب سیک است ، نمادی از برادری و برای مردم هند میباشد . هرکسی از هر نژاد و دین و مسلکی به راحتی میتواند از این معبد دیدن کرده و به آرامش درونی و کمال معنوی برسند این معبد نشانگر جلال و میراث فرهنگ غنی هندی هاست .

این معبد به سبک معماری بی بدیل سیک ها ساخته شده . این معبد اندکی از سطح زمین پایین تر ساخته شده است و دلیل آن این است که از آن درس تواضع و مساوات بگیریم در هر طرف این معبد مربع شکل یک در وجود دارد که بیانگر عدم اهمییت نژاد و دین است .

تصاویر

ganesha111.jpg red-fort-in-agra-india-lahore-gate.jpg fatehpur20111.jpg Agra969999.jpg taj-mahal-agra88.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text